مدیرتعالی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ساماندهی مدل های تعالی کسب و کار فرصتی برای ارزیابی و مقایسه را به سازمان ها و نهادها با کسب و کارهای متفاوت ایجاد و در نتیجه با ایجاد فضای رقابتی حرکت به سمت بهبود و ارتقا را در آنها تقویت می‌ کند.

میعاد امین پور به گزارش  روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، ابراز کرد: تعالی سازمانی مبتنی بر مدل در صورتی که به درستی اجرا شود ابزاری کارآمد برای تدوین مفاهیم و ارزش های سازمانی است.

به گفته وی، تعالی سازمانی اجرای برنامه های راهبردی، بکارگیری روش های خود ارزیابی، یادگیری سازمانی و بهبود مداوم را در سازمان ها نهادینه می کند و امکان شناسایی بهترین فرآیندها و انجام بهینه کاوی را فراهم می سازد. 

امین پور افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از سال ۱۳۹۵ مدل تعالی EFQM را مستقر کرد و در این مسیر بر اساس ارزیابی ها در سال ۹۶ موفق به دریافت جایزه دو ستاره و در سال ۹۷ موفق به دریافت جایزه سه ستاره در سطح تقدیرنامه شد.

مدیرتعالی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس یادآور شد: در سال جاری نیز ارزیابی "جایزه تعالی" از تاریخ بیست و نهم بهمن ماه به مدت سه روز انجام شد و تیم‌های تعالی بر اساس اصول ارزیابی "جایزه تعالی"  بررسی شدند و علاوه بر این  نحوه جاری سازی استراتژی ها و ارائه خدمات به بهره برداران بخش‌ در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان های مرودشت و شیراز مورد ارزیابی قرار گرفت.