وی افزود: پیش  بینی می گردد در سال زراعی جاری بالغ بر40 هزار تن دانه روغنی کلزا، از بیش از 18 هزار هکتار مزارع کلزای استان فارس برداشت گردد که این میزان  5/2(دو و نیم) برابر کلزای تولیدی سال گذشته می باشد.

دهقان در ادامه گفت:برداشت دانه روغنی کلزا از شهرستان لامرد در تاریخ 16 فروردین ماه سال جاری آغاز گردیده است و هم اکنون در شش شهرستان جنوبی استان فارس عملیات برداشت توسط 11 کمباین در حال  انجام است.

این مقام مسئول تصریح کرد: با توجه به وضعیت رویشی مزارع در سال زراعی جاری ، به نظر می رسد متوسط عملکرد مزارع استان فارس 2 هزار و 500 کیلوگرم در هکتار باشد و این در حالی است که در سال گذشته متوسط عملکرد 2 هزار کیلوگرم بود، که با تلاش مجدانه همکاران علاوه برافزایش بیش از دو برابری سطح، شاهد افزایش عملکرد نیز خواهیم بود.

وی در قسمت دیگری از سخنانش اظهار کرد:آنچه از نظر هدایت، حمایت و نظارت در چارچوب وظایف محوله سازمان جهاد کشاورزی در جهت توسعه کشت این دانه روغنی بوده، انجام گردید و امیداست با اعلام هر چه سریعتر نرخ مناسب خرید از سوی شورای اقتصاد و با جلب رضایت کلزاکاران موجبات توسعه بیش از پیش این دانه روغنی فراهم گردد.

گفتنی است:  برداشت کلزا در استان فارس تا پایان مرداد ماه  و در شهرستان اقلید ادامه خواهد یافت.