مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: رتبه اول تولید گل محمدی متعلق به استان فارس است و بر اساس پیش بینی ها امسال بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ هزار تن گل محمدی به صورت غنچه و گلبرگ در این استان تولید می شود.

مجیدرضا پاکاری در گفتگو با خبرنگارروابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، تصریح کرد: استان فارس با هشت هزار و ۵۰۰ هکتار سطح زیر کشت، ۴۶ درصد سطح زیر کشت محمدی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گفته وی؛ سطح زیر کشت گل محمدی به صورت دیم و آبی به ترتیب 5650  و 2850 هکتار و  میانگین تولید در گلستان های دیم  1.5 تن در هکتار  و آبی 2.5  تن در هکتار است.

این مقام مسئول  ابراز کرد: برداشت غنچه و گل محمدی از اول اردیبهشت ماه شروع و تا پایان خرداد ماه ادامه دارد.

پاکاری با بیان اینکه در ۲۲ شهرستان استان فارس، گل محمدی کشت و تولید می‌شود، افزود: بزرگترین دشت گل محمدی دیم جهان در بخش لایزنگان داراب قرار دارد و همچنین دشت گل فیروزآباد یکی از قطب های تولید گل محمدی استان و کشور به شمار می‌روند.

وی بیان کرد: با شروع برداشت گل محمدی، فعالیت ۱۲۴ واحد سنتی و ۲۴ واحد مکانیزه آغاز و پیش بینی می‌شود امسال بیش از 15  میلیون لیتر گلاب و ۲۵۰ لیتر اسانس تولید شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس اظهار کرد: عرقیات تولید شده در فارس، علاوه بر بازار داخلی به کشور‌های حاشیه حوزه خلیج فارس، آسیای میانه و اروپا صادر می‌شود.