محمدمهدي غياثي؛ مسئول دفتر محيط زيست و سلامت غذا و مشاور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس؛ با بیان اینکه در سال زراعی جاری 50  فقره " پروانه کاربرد کد حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی"

یا “ICM CERTIFICATE” 

به 23 نوع از محصولات تولیدی اعم از باغی ، زراعی ، و گلخانه ای اعطا گردید، افزود: این امر با استانداردسازی محصولات کشاورزی و تدوین ۲۰ مورد استاندارد با محوریت کودها، سموم و... صورت گرفت.

غیاثی بیان داشت: با هدف افزایش امنیت بیش از پیش در سبد غذایی مردم عزیز کشورمان این محصولات روانه بازار گردیده و در آینده نزدیک به منظور دسترسی آسان جامعه به این گونه محصولات سامانه سورتینگ اختصاصی، ایجاد پلت فرم فروش تضمینی محصولات و همچنین مرکز تخصصی عرضه نهاده‌های بیولوژیک راه اندازی خواهد شد که با این اقدام علاوه بر تایید سلامت بازاررسانی،  بازارسازی پسماندهای بخش کشاورزی نیز مدیریت خواهد شد و با ایجاد برندینگ سهم بازار افزایش یافته و الگوی کشت با ثبت سفارش انجام خواهد پذیرفت.

وی با بیان اینکه برون‌سپاری صدور گواهی ICM  ، به انجمن صنفی  کلینیک های گیاهپزشکی بهینه سازی هر چه بیشتر مصرف نهاده های کشاورزی را در پی داشته، افزود:  با ایجاد و راه‌اندازی چرخه های تولید و بهره گیری از بخش خصوصی به ویژه سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی، انجمن صنفی کلینیک های گیاهپزشکی در کنار واحدهای تخصصی این سازمان و هم افزایی و همراهی صاحبان صنایع گام های موثری در توسعه محصولات سبز برداشته شد.

این مقام مسئول از تولیدکنندگانی که آمادگی تولید محصول سالم را دارند دعوت نمود تا در سایه حمایت سازمان جهاد کشاورزی، با آرامش در این امر خداپسندانه گام بردارند.

این گزارش می افزاید: دو کتاب با عنوانین "راهبرد جامع تولید محصولات گواهی شده" و "دستورالعمل اجرایی تولید محصول گواهی شده ICM " توسط سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تدوین گردید.