رئیس اداره طرح های صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با توجه به افزایش تولید گل محمدی در سال جاری و محدودیت های فروش به دلیل شیوع بیماری کرونا، شرکت اسپاد رایمون اعلام آمادگی به منظور خرید گل محمدی کرد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، لیلا حقیقت با اشاره به شیوع ویروس کووید 19 در استان فارس تصریح کرد: عدم حضور خریداران خارج استانی، کاهش خرید محصولات تولیدی توسط واحدهای تولید گلاب و عرقیات شهرستان و فرصت اندک برداشت از دغدغه های صاحبان گلستان ها بود.

وی ابراز کرد: به منظور جلوگیری از ضرر و زیان بهره برداران؛ نشست های متعددی با بخش خصوصی و فرماندار شهرستان فیروزآباد برگزارشد که مقرر شد شرکت اسپاد رایمون با خرید گل محمدی در رفع دغدغه بهره برداران کمک کند.

حقیقت با بیان اینکه دشت گل فیروزآباد یکی از قطب های تولید گل محمدی استان و کشور به شمار می‌روند، بیان کرد: گل های محمدی تولید شده در شهرستان مذکور توسط این شرکت خریداری و پس از فرآوری به شکل گلاب و اسانس به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می شود.

رتبه اول تولید گل محمدی متعلق به استان فارس است و بر اساس پیش بینی ها امسال بیش از ۱۳ هزار و ۶۰۰ هزار تن گل محمدی به صورت غنچه و گلبرگ در این استان تولید می شود.