به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رضا امینی تصریح کرد: در مزرعه کلزای سایت الگویی امید واقع در ایستگاه محمودآباد که توسط هیئت مذکور بازدید شد میزان بذر مصرفی سه کیلوگرم در هکتار و رقم این بذر نپتون بود.

به گفته وی؛ کلزا در این مزرعه با دستگاه ریز دانه کار غلات و به صورت جوی و پشته کشته شده است و به روش نواری  آبیاری می شود.

امینی می گوید: مزرعه مذکور در مرحله غلاف دهی است و ریشه قوی و شاخه دهی مطلوب کلزا دراین مزرعه مورد توجه بازدیدکنندگان قرار گرفت.

این مقام مسئول ابراز کرد: وفابخش در ادامه سفر خود از مزرعه پروژه افزایش عملکرد و بهره وری در نظام های زراعی گندم بنیان بازدید کرد.

او افزود: در این مزرعه رقم سیروان با کارنده های رایزبد و کمبینات با میزان بذر متفاوت کشت شده است و با مزرعه شاهد مقایسه می شود.

امینی ابراز کرد: در مزرعه مذکور محلول پاشی عناصر با قارچ کش و ریز مغذی ها نیز صورت گرفت.

مسئول مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان زرقان از بازدید وفابخش از رهاسازی آب سد درودزن در حوزه آبخور این شهرستان نیز سخن گفت و افزود: در پی رها سازی مرحله دوم آب سد درودزن از بند امیر و بند فیض آباد  حدود 15 هزار هکتار از اراضی شهرستان زرقان مشروب می شود و اکثریت بهره برداران از این رهاسازی رضایت دارند.

امینی اظهار کرد: این رهاسازی نهم اردیبهشت ماه با دبی 30 مترمکعب آغاز شده و پس از یک وفقه به دلیل بارندگی در شانزدهم این ماه مجددا رها سازی از سرگرفته شد و تا بیست و هفتم اردیبهشت ماه پایان می یابد.

در این سفر اسماعیل اسفندیاری پور مشاور وزیر جهاد کشاورزی و مجری طرح گندم کشور، عزیز کریمی مدیر کل محصولات اساسی وزارت خانه و محمد مهدی قاسمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سرپرست معاونت  امور زراعت در وزارت جهاد کشاورزی را همراهی کردند.