وی افزود: آب محور بودن در عرصه کشاورزی و نگاه به چگونگی مصرف آب در هر برنامه ریزی اهمیت دارد که خوشبختانه در استان فارس سازمان آب و سازمان جهاد کشاورزی در اجرای عملیات کشاورزی اهداف مشترک داشته و به دنبال تدوین سند مشترک می باشند.

 این مقام مسئول خاطر نشان کرد: معاش مردم لاجرم در استان بایستی پایدار باشد و مطابق با اقتضای امروز در زمینه های مختلف با توجه به بحران آب  برنامه ریزی گردد.

مهندس تبادار در قسمت دیگر از سخنان خود گفت:

مهمترین موضوع در این استان تقویت صندوق ها می باشد، این صندوق ها  به عنوان منابع پایدار و پشتوانه شورای کشاورزی رقم می خورد، اهمیت و آینده مثبت  صندوق ها به بهره برداران بخش کشاورزی شرح داده شود و انتخاب مدیران این صندوق ها با دقت انجام گیرد.

در ادامه این جلسه محمد مهدی قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس  گفت: پیش بینی می شود بیش از یک میلیون و ۱۰۰ هزار تن گندم آبی و ۷۳ هزار تن گندم دیم تولید شود.

وی افزود:دستورالعمل خرید تهیه شده است و در سال زراعی جاری بر خرید کیفی تاکید شده است به نحوی که خرید به صورت شناسنامه دار انجام می گردد، بازدید از مراکز خرید انجام شده است و تمامی مراکز خرید آمادگی لازم را برای خرید گندم کشاورزان را دارند.

دکتر قاسمی در قسمت دیگری از سخنان خود اظهار داشت: تا کنون ۲۳۱ هکتار کلزا از کشاورزان توسط شرکت غله خریداری شده است و بیش از ۳۹۱ تن محصول تولیدی به شرکت غله تحویل داده شده است.

وی افزود: استان فارس با دارا بودن بیش از ۴۰۰۰ دستگاه کمباین در عملیات برداشت ۲۵ استان کشور مشارکت دارد که با همکاری اتحادیه کمباین داران استان فارس و اداره توسعه فناوری های مکانیزه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس معاینه فنی کمباین ها انجام شده است.

این مقام مسئول در ادامه با اشاره به مقاومت پنبه به کم آبی افزود : در سال ۹۳ سطح زیر کشت پنبه در استان فارس ۱۱۹۰۰ هکتار تولیدی معادل ۴۲ هزار تن که در سال ۹۶ به ۱۵۸۲۰ هکتار سطح زیر کشت  با تولید ۵۶ هزار تن رسیده ایم و توسعه کشت آن در دستور کار قرار گرفته است.