یعقوب مهندس بیان کرد: استان فارس با بهره مندی از شرایط ویژه در صنعت دام و طیور، به عنوان یکی از قطبهای صادراتی کشور است. که در سال 1396 صادرات خوراک دام ، طیور و آبزیان به میزان یک هزار و 88 تن به کشورهای افغانستان ،تاجیکستان ، عراق ،عمان و قطر صورت گرفت.

وی همچنین از صادرات 1408 قطعه پرنده های زینتی همچون قناری، طرقه و کبک از استان فارس به مقصد کشورهای قطر ، کویت و پاکستان خبر داد و افزود: استان فارس صادرات انواع ماهی خوراکی ، میگو و گوشت مرغ به میزان  دویست شصت و پنج هزار و 827 کیلوگرم به کشورهای پاکستان ،کویت ،قطر و لبنان داشته است.

او بیان داشت :سال گذشته مقدار 282 هزار و500 کیلو گرم  شیرخشک ،کره و پرمیت به کشورهای روسیه ،ارمنستان ،قرقیزستان و قزاقستان و همچنین چهار تن و هفتصد کیلو گرم عسل به کشور عمان صادر گردیده است.

این مقام مسئول تصریح نمود: صادرات به عنوان یکی از اولویت های مهم اداره کل دامپزشکی استان فارس می باشد که تمام سعی و تلاش خود را در جهت تسهیل امور صادراتی دام زنده و  فرآورده های خام دامی را انجام می دهد و صادرکنندگان محترم می توانند در کوتاه ترین زمان براساس معیارهای بهداشتی قرنطینه ای کشور مقصد محصولات خود را صادر نمایند.