رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: اطلاعات و آمار ها حاکی از این است که حجم تغییر کاربری ها و قطعه شدن اراضی نسبت به گذشته بسیارکاهش پیدا کرده است و در این راستا اقدامات مهمی نظیر گشت های حفظ کاربری، سامانه 131، پیگیری پرونده های مختلف در محاکم و استفاده از تبصره 2 ماده 10 انجام شده است.

 

 

به گزارش خبرگذاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در دیدار با رئیس کل دادگستری استان فارس بیان کرد: از ابتدای فعالیت در تصدی گری سازمان جهاد کشاورزی فارس نگاه ما این بوده است که با پیشگیری، اطلاع رسانی و آگاه سازی کمک کنیم تا قانون هایی که در حوزه زمین هست را به مردم اطلاع  رسانی کنیم.

وی افزود: موفق شدیم قانون جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و خرد شدن اراضی را عملیاتی کنیم چرا که خدشه هایی  که در گذشته  در این زمینه وارد شده است.

او می گوید: برخورد بدون مماشات با افراد متخلف در دستور کار ما قرار دارد اگرچه این امر تبعات زیادی را داشته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: با تغییر کاربری های زیادی مواجه هستیم که عموما از گذشته و مربوط به دهه ۸۰ هست و پیشنهاد هایی رابرای ساماندهی موضوع به نمایندگان مردم استان فارس در مجلس شورای اسلامی مطرح کرده‌ایم.

در ادامه نشست مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: با توجه به وظایف جهاد کشاورزی که مرتبط با شما و همکاران ارزشمندتان درقوه قضاییه است هفته قوه قضائیه را خدمتتان تبریک عرض نموده و امیدواریم همواره در راستای منویات مقام معظم رهبری موفق و سربلند باشید.

سید محسن قائمی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جلسه ویدئو کنفرانسی شان با مسئولین قوه قضاییه  اظهار کرد: امیدوارم شعار رهبر عظیم الشان انقلاب مبنی بر "مبارزه با فساد بدون ملاحظه، با افراد گناهکار و بدون تعدی برای افراد غیر گناهکار بر اساس حق و قانون" به همت و تلاش شما و همکاران شریفتان  در استان پهناور فارس کاملا محقق شود.

تولید خوب علی رغم خشکسالی در فارس

در ادامه نشست رئیس کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه در سال های اخیر کارهای قابل تقدیری توسط جهاد کشاورزی فارس انجام شده است، اظهار کرد: نظم و انضباط خوب، تولید خوب علی رغم خشکسالی های چند سال گذشته و کمبودهایی که در استان بوده است و خوبی های جهاد فراوان است.

سید کاظم موسوی افزود: ایجاب می نماید جلسه خاصی را با حضور مسئولین ارشد استان، از جمله استاندار، امام جمعه، رئیس مجمع نمایندگان، مدیران بازرسی، اطلاعات و سایر دستگاه‌های متولی برگزار کنیم و مسائل و مشکلات زمین را در آنجا به بحث و تبادل نظر بگذاریم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه با رئیس کل دادگستری استان فارس دیدار کرد در این نشست محمود باصری مدیر امور اراضی، محمد جعفر ملک زاده مدیر حراست، افشین فرهادی رییس اداره حقوقی و علیرضا واحدی پور رئیس اداره روابط عمومی سازمان نیز حضور داشته و مطالب دیگری را بیان کردند.