رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: سرعت انتقال آخرین یافته های علمی به مزارع کشاورزان در اجرای "طرح یاوران" تولید اهمیت دارد از این رو با تلفیق دانش بومی مناطق و دانش موجود در مراکز پژوهشی در اسرع وقت به نیاز فنی و علمی بهره برداران بخش کشاورزی پاسخ داده شود.

به گزارش خبرگذاری روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی در استان فارس، محمد مهدی قاسمی در نشست "کارگروه یاوران تولید استان فارس" ابراز کرد: اگرچه اجرای طرح های تحقیقاتی در حل مشکلات بخش کشاورزی همواره مدنظر بوده است، اما در طرح یاوران تولید به فوریت مشکل کشاورزان بررسی شود و تا زمان دستیابی به بسته های تحقیقاتی محققین داخلی از تجربیات مشابه سایر کشورها استفاده شود.

وی با اشاره به ضرورت تشکیل "کمیته های فنی تخصصی" متشکل از کارشناسان بخش اجرا و تحقیقات، افزود: این کمیته ها باید مسئله محور اقدام کنند و با توجه به مشکلات مشاهده در هر محصول توصیه های فنی لازم را ارائه دهند.

قاسمی اظهار کرد: به منظور رفع مشکلات واحدهای کم بازده، نیمه تعطیل و تعطیل و همچنین افزایش بهره وری و سودآوری در واحدهای صنایع و دام و طیور؛ کلینک های عارضه یابی در بخش صنایع و دام و طیور تشکیل شود.