این مقام مسئول از سرمایه گذار گلخانه ده هکتاری اقلید به عنوان یکی از کشاورزان پیشرو خواست تا با الگو قرار دادن کشورهای توسعه یافته در جهت حفظ اقتصاد کشاورزی،  به منظور صرفه جویی در مصرف آب  و با نگاه بلند مدت، سطحی از این گلخانه را به کاشت درختان مختلف اختصاص دهد.

در ادامه مراسم رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: به منظور فائق آمدن بر چالش خشکسالی سایه انداخته برکلیه امور اقتصادی استان، متقاضیان احداث گلخانه با اختصاص تسهیلات ارزان قیمت مورد حمایت قرار می گیرند که تاکنون از  تسهیلات ارزان قیمت توسعه روستایی بهره‌مند گردیده و سایر متقاضیان نیز از این تسهیلات و یا تسهیلات ارزان قیمت صندوق توسعه ملی بهره مند خواهند شد.

محمد مهدی قاسمی افزود: بهره وری آب در گلخانه را از ۵ تا ۱۵ برابر نسبت به کشت در فضای باز افزایش داشته و با توجه به چالش کم آبی در استان فارس در کنار سایر روش های افزایش بهره وری آب، یکی از روش هایی است که بسیار مورد توجه و حمایت دولت محترم است .

وی با اشاره به اینکه تا قبل از این سطح گلخانه شهرستان اقلید 3/0 (سه دهم) هکتار بوده و اکنون احداث این مجتمع ۱۰ هکتاری گلخانه قدم قابل توجه و موثری است ، افزود:  گلخانه مذکور با تکنولوژی نوین و با اعتبار ۲۲ میلیارد تومانی احداث خواهد گردید، که با بهره مندی از تکنولوژی نوین بیشترین استفاده را از آب باران را داشته و نیاز چندانی به آب چاه ندارد یعنی از پوشش خود گلخانه امکان استحصال آب باران وجود دارد. تکنولوژی مدرن این گلخانه، الگویی برای سایر متقاضیان احداث گلخانه است و سرمایه گذار احداث این گلخانه پیش از این در زمینه مرغ تخمگذار ، مرغ گوشتی و سایر زمینه های کشاورزی با نگاه به بازار صادراتی سرمایه گذاری موفقی داشته است.

گفتنی است کلنگ افتتاح بزرگترین مجتمع گلخانه ای شهرستان اقلید عصر روز پنج شنبه 30 فروردین با حضور استاندار فارس، نماینده مردم شهرستان اقلید در مجلس شورای اسلامی، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و جمعی از مسئولین استانی و شهرستانی به زمین زده شد.