معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: تا کنون بیش از 900 هزار تن گندم مازاد بر مصرف از کشاورزان استان فارس خریداری شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، حسین پژمان با بیان این مطلب افزود: از این میزان گندم خریداری شده 870 هزار تن به صورت تضمینی توسط شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس و بیش از 30 هزار تن به صورت توافقی از کشاورزان استان فارس خریداری شده است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه برداشت گندم در مناطق شمالی استان فارس ادامه دارد و 5 هزار هکتار از اراضی گندم آبی و 19 هزار هکتار گندم دیم هنوز برداشت نگردیده است لذا پیش بینی می شود در خاتمه سال زراعی جاری بیش از یک میلیون و 413 هزار تن گندم در استان فارس تولید شود.

وی در ادامه به استقبال کشاورزان به تحویل بیشتر گندم به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس در مقایسه با سال قبل اشاره و بیان کرد: بهبود قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته و پرداخت به موقع خرید تضمینی این محصول را از عوامل مهم در تحویل گندم به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس دانست.

پژمان بیان کرد: پراکنش مناسب بارندگی همراه با برنامه ریزی های انجام شده و رعایت نکات فنی از جمله رعایت تاریخ کاشت، استفاده از بذور گواهی شده، استفاده از آرایش کاشت، اجرای برنامه تغذیه تلفیقی به همراه مصرف قارچ کش ها، اجرای طرح های امید و پارسل بندی و نظارت کارشناسان در مراحل مختلف کاشت، داشت و برداشت را از عوامل مهم در افزایش تولید گندم استان دانست.

وی پیش بینی کرد: استان فارس با تولید بیش از یک میلیون و 350 هزار تن گندم و تحویل بیش از 900 هزار تن آن به شرکت غله و خدمات بازرگانی استان فارس رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص دهد.

 پژمان در ادامه سخنان خود به تولید بذر گندم در استان فارس اشاره و اظهار کرد: تا کنون بیش از 46 هزار تن گندم بذری از کشاورزان در سطح استان فارس خریداری شده است که با برنامه ریزی های صورت گرفته بر اساس نیاز بذری شهرستان ها این بذور جهت کشت سال زراعی آتی در اختیار کشاورزان قرار می گیرد.