آقای مهندس غلامرضا تقوی افزود: در این راستا وزارت جهاد کشاورزی بسته های علمی و تکمیلی که موجب افزایش تولیدات و فناوری تولیدات شده، آماده کرده است. اعم از زیرساخت‌های توسعه آبیاری تحت فشار و انتقال کشت های پاییزه به فصولی که امکانش هست و از دیگر برنامه‌های افزایش بهره وری آب، توسعه گلخانه است و با توجه به اینکه میانگین بارندگی سال جاری ۴۳درصد کمتر از سنوات قبل بوده ، ضرورت توسعه کشت های گلخانه ای مشهود است. وی افزود امروزه اکثر بهره‌برداران گرایش به سمت گلخانه‌ها را یک ضرورت و نه یک انتخاب می دانند.
او اضافه نمود: در برنامه توسعه گلخانه در سال جاری ۲ هزار و ۷۴۰ هکتار در برنامه اصلاح و بازسازی گلخانه ها با بهینه سازی در مصرف سوخت، آب و افزایش بهره وری وضع موجود را در ۴۵۲ برنامه اجرایی دستور کار داریم.
وی تصریح نمود: وزارت جهاد کشاورزی برای افزایش بهره‌وری مصرف آب برنامه جدی داشته و با توجه به اینکه استان فارس از لحاظ میزان تولید، تعداد بهره بردار و شرایط اقلیمی شرایط مناسب توسعه گلخانه را داراست و حدود ۴۰۰ هکتار از گلخانه های کشور در استان فارس فعال است جلسه ای در این خصوص با حضور فعالان گلخانه برگزار شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بسیاری از مسائل و مشکلات ناشی از این بود که بخشی از اطلاعات با تعلل به بهره برداران رسیده و بخشی دیگر نیاز به تحلیل بیشتری دارد، با دسته بندی مسائل پیگیری مشکلات در سطح استان و مطالبات تولیدکنندگان که در سطح ملی بایستی دنبال شود در دستور کار قرار گرفت. همچنین خروجی جلسات گذشته به بهره برداران اعلام شد.
وی تصریح نمود: در این جلسات تمرکز بر این است که همانگونه که مشکلات از جامعه هدف مطرح شده راهکارها نیز از همان جامعه هدف گرفته شود.
این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود از تشکیل انجمن تولید گل نرگس برای اولین بار درکشور خبر داد
در سفر مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی به شهرستان شیراز و پس از جلسه وی در بازدید از چهاردهمین نمایشگاه کشاورزی گفت: ارزیابی نشان داد که این نمایشگاه از هر جهت همسو با سیاست باغبانی و دفتر امور گلخانه‌ها گیاهان دارویی و قارچ خوراکی حرکت کرده است و در این نمایشگاه شاهد زنجیره اقتصادی هستیم.
او در بازدید از غرفه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این نمایشگاه بیان داشت: استقبال بازدید کنندگان از این غرفه نشانگر کاهش فاصله بین جامعه هدف، سیاستگذاران و مجریان می‌باشد و انتقال دانش فنی به خوبی صورت می‌گیرد.
همچنین رییس ستاد حوزه معاونت باغبانی وزرات جهاد کشاورزی در بازدید از نمایشگاه گفت: با توجه به اینکه نمایشگاه در جهت سیاست های وزارت جهاد کشاورزی و بسیار مثبت بود و اینکه در عرصه‌های جهانی حضور داشته باشیم اینگونه نمایشگاه ها ادامه پیدا کند.
حسین رحمانی افزود: این نمایشگاه نشانگر این هست که سازمان جهاد کشاورزی و مدیت باغبانی با عزمی جزم و پشتکار جدی در جهت اجرای امور محوله وزارتخانه و توسعه باغبانی استان گام بر می دارند.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: روز چهارشنبه جلسه ای با حضور مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی و رییس ستاد حوزه معاونت باغبانی وزرات جهاد کشاورزی جلسه تخصصی با فعالان تولید گلخانه ای در خصوص آسیب شناسی ساخت و توسعه گلخانه ها و بررسی مسائل و مشکلات برگزار شد.
مجید رضا پاکاری افزود: این جلسه به منظور ارائه راهکار جهت دستیابی به اهداف و برنامه های توسعه گلخانه ای در سطح استان و آشنایی با مشکلات جهت برنامه ریزی و رفع موانع از طریق معاونت باغبانی وزرات جهاد کشاورزی بود.
وی اضافه نمود: در روزهای آتی مدیر کل دفتر امور گلخانه ها، گیاهان دارویی و قارچ خوراکی و رییس ستاد حوزه معاونت باغبانی وزرات جهاد کشاورزی ازگلخانه‌های شهرستانهای شیراز،فیروزآباد و کوار بازدید خواهند نمود و در جشنواره گل و گلاب میمند شرکت کرده و از گل محمدی گلاب گیری عرق گیری و مزارع گل محمدی شهرستان میمند بازدید خواهند نمود.