معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار فارس گفت: یکی از مسائل تاثیر گذار در آینده بخش کشاورزی؛ تشکیل زنجیره ارزش است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، ظفرافشون امروز سه شنبه در همایش تبیین رویکردهای بخش کشاورزی استان فارس با محوریت جهش تولید و در آستانه شروع سال زراعی جدید، تصریح کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به تنهایی نمی‌تواند زنجیره ارزش را تشکیل دهد احساس می کنم در این زمینه مشکلاتی وجود دارد و باید تلاش کرد مشکلات پیش رو رفع شود، کشور باید این بسترها را فراهم کنند و به تبع آن سیاست‌ها و چشم اندازهای ایجاد می‌کند و سازمان‌های تابعه این سیاست‌ها را دنبال کنند.

به گفته وی؛ تشکیل زنجیره ها باید یکی از اولویت‌های راهبردهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس باشد چرا که با داشتن اساتید برجسته، دانشکده های کشاورزی، مراکز تحقیقاتی و با همت والایی که در گروه‌های جهادی و انقلابی وجود دارد این امر عملیاتی می شود.

افشون با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی استان باید با استفاده از ظرفیت منابع طبیعی و امور اراضی استان، باید اراضی را به جوانان بیکار استان واگذار کند، افزود: در بحث واگذاری ارضی شیب دار باید از فرصت های قانونی بهره لازم را ببریم و اراضی قابل واگذاری هرچه سریعتر واگذار شود.

او می گوید: در سال زراعی گذشته شاهد تلاش های تمام دست اندرکاران امر کشاورزی بودیم که خروجی این تلاش ها توانست رتبه دوم تولیدات کشاورزی استان فارس را حفظ کند.

معاون استاندار فارس گفت: باید برای شروع سال جدید زراعی با استفاده از تجربه سال های گذشته تلاش کنیم تا جایگاه فارس را در حوزه کشاورزی ارتقا دهیم.

معاون استاندار فارس گفت: در بحث توزیع و رسیدن محصولات به دست مصرف کننده مشکلاتی وجود دارد که باید تلاش کنیم این مشکلات حل شود و جهاد کشاورزی باید با یک برنامه درازمدت کاستی ها را برطرف کند.

وی در ادامه بیان کرد: این حرف که گفته می شود ۹۲ درصد آب های موجود کشور به بخش کشاورزی اختصاص داده شده و خروجی آن متناسب با میزان آب نیست را قبول ندارم اما در عین حال وظیفه داریم تلاش کنیم با بکارگیری روش های نوین آبیاری مصرف آب در بخش کشاورزی را به حداقل برسانیم.

وی ادامه داد: باید به سمت کشت های جایگزین برویم تا بتوانیم ارزش افزوده بیشتری داشته باشیم.

معاون استاندار فارس اظهار کرد: در بخش صادرات بخش کشاورزی در استان فارس مشکلاتی وجود دارد که انتظار است برای حل این مشکلات تلاش و شرایط صادرات فرآورده های کشاورزی فراهم شود.

افشون ابراز کرد: سازمان جهاد کشاورزی در میان دستگاه های مرتبط اقتصادی یکی از بهترین دستگاه هایی است که در امر روان سازی امور مراجعین، تکریم ارباب رجوع و سهولت انجام کار جایگاه ویژه ای دارد.