مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اجرای مانور بزرگ مشترک گشت حفظ کاربری اراضی کشاورزی به مدت یک هفته در سطح شهرستان شیراز خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمود باصری گفت: مانور مذکور  در راستای مصوبات شورای حفظ حقوق بیت‌المال فارس و  با همکاری سایر دستگاه‌های متولی در امر زمین از روز یک شنبه بیست و هفتم مهرماه آغاز می شود.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری از تغییر کاربری غیرمجاز اراضی کشاورزی از اهداف  اصلی این مانور است، تصریح کرد: در طول این مانور کارشناسان  امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس توسط  16 خودرو گشت حفظ کاربری اراضی در سطح عرصه های کشاورزی شهر شیراز گشت زنی و در ارتباط با قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی اطلاع رسانی می کنند.

باصری؛ راه‌اندازی بانک اطلاعاتی باغ شهری‌های غیرمجاز برای اولین بار در سطح کشور را از اهداف مانور مذکور برشمرد و ابراز کرد: با هدف جلوگیری از خرید و فروش ساخت و سازهای غیر مجاز  نوشته "این ساخت و ساز غیرمجاز است" دیوارنویسی می شود.

  مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تصریح کرد: مانور مذکور با همکاری متولیان امور زمین و با هماهنگی دستگاه قضایی و نیروی انتظامی اجرا خواهد شد.

به گفته وی؛ صدور هرگونه مجوز یا پروانه ساخت و تامین و واگذاری خدمات و تجهیزات زیربنایی بدون مجوز از سازمان جهاد کشاورزی استان فارس تخلف محسوب و آگاه سازی جامعه و پس از آن برخورد آنی با متخلفان می‌تواند ما را در این امر یاری کند.  

مدیر امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه مانور بزرگ مشترک حفاظت اراضی کشاورزی با محوریت جهاد کشاورزی و با همکاری متولیان امور زمین اجرا می شود، اظهار کرد: به استناد مصوبه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان فارس با محوریت معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان، یگان‌های حفاظت و اکیپ‌های گشت حفظ کاربری سازمان جهاد کشاورزی استان، اداره کل منابع طبیعی، شهرداری شیراز، اداره کل راه و شهرسازی و بنیاد مسکن استان در امر حفاظت از اراضی کشاورزی و اراضی ملی و دولتی واقع در حریم شهر شیراز  در امر حفاظت از اراضی کشاورزی با یکدیگر همکاری کنند.