رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز کشت قراردادی کلزا با شرکت روغن کشی نوید خلیج فارس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد مهدی قاسمی با اشاره به انعقاد تفاهم نامه بین سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و شرکت روغن کشی نوید خلیج فارس،گفت: بهره برداران با انعقاد قرار داد با شرکت مذکور، محصول تولیدی را ۵ درصد بیشتر از قیمت تضمینی اعلام شده توسط دولت به فروش می رسانند.

وی افزود: بر اساس این قرارداد بهره بردار ملزم به تحویل کلزای تولیدی خود به شرکت مذکور و شرکت نیز متعهد به پرداخت مطالبات کشاورزان حداکثر ظرف مدت ده روز است.

به گفته قاسمی؛ پس از عقد قرارداد، شرکت به ازاء هر هکتار مبلغ ۳۵ میلیون ریال را  در دو قسط به کشاورزان پرداخت می کند و در قبال این تسهیلات ۵۰ میلیون ریال سفته یا چک معتبر دریافت می کند و تسهیلات مذکور در زمان تسویه حساب از مطالبات کشاورز کسر می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: در سال جاری شهرستان های مهر ، لار، لامرد، گراش، خنج، داراب، فسا، فیروزآباد، زرین دشت و رستم، قیروکارزین، کازرون، ممسنی مشمول کشت قراردادی هستند.

وی اظهار امیدواری کرد: با شرایط مذکور سطح زیر کشت این‌ محصول استراتژیک در استان فارس بیشتر از سال گذشته شود و کشاورزان تلاش گر با تولید این محصول که ۴۵ درصد از آن روغن استحصال می شود بار دیگر در تامین امنیت غدایی استان و بالطبع کشور گام بزرگی را بردارند.