مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: اولین گروه از کشاورزان این شهرستان در سطح زراعی ۱۲۵۰هکتار برای دریافت کشاورز کارت به سازمان جهاد کشاورزی استان فارس معرفی شدند.

 

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، ذبیح الله سیروسی با بیان اینکه «کشاورز کارت» برای تامین نقدینگی در فصل کاشت در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد، تصریح کرد: در اولین مرحله 20 درصد اعتبار این شهرستان به میزان ده میلیارد و 984 میلیون ریال به کشاورزان اختصاص یافته است.

به گفته وی؛ در این کارت منابعی برای خرید نهاده در اختیار کشاورزانی که محصولات راهبردی مانند دانه روغنی کلزا، گندم و جو تولید می کنند، قرار می گیرد که ابزاری برای پرداخت الکترونیک در پایانه‌های فروشگاهی خاص عرضه نهاده‌هایی مانند کود و سم خواهد بود.

او افزود: به ازای هر هکتار زراعت دو میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود و سقف در نظر گرفته شده برای پرداخت تسهیلات از طریق «کشاورز کارت»، ۲۰ میلیون تومان است.

وی درباره وثایق در نظر گرفته شده برای دریافت این کارت اعتباری نیز گفت: به دلیل رقم متوسط، دریافت این کارت نیاز به تضامین و وثایق زیادی نخواهد داشت.

سیروسی با بیان این که وزیر جهاد کشاورزی اختصاص «کشاورز کارت» به سایر نهاده ها را نیز پیگیری می‌کند، اظهار کرد: امیدواریم  هر یک از کشاورزان یک کارت اعتباری داشته باشند و با این کار بتوانیم به رفع مشکل نقدینگی کشاورزان در درجه اول و بخشی از جبران هزینه‌های تولید کمک کنیم.