معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس گفت: زراعت چوب طرح بسیار مهمی است و نقش بی بدیلی در اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است، دارد.

 

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی  در استان فارس، ظفر افشون امروز دوشنبه هفدهم آذر ماه در آئین  کاشت نمادین نهال در عملیات توسعه پوشش گیاهی به مناسبت بزرگداشت روز جهانی خاک،تصریح کرد: کشور ما در شدیدترین تحریم های قرون گذشته قرار دارد از این رو باید تاب آوری در همه زمینه به خصوص مدیریت اقتصادی را به حداکثر ممکن برسانیم.

وی با اشاره به اینکه در شرایط سخت تامین ارز، بخش قابل توجهی از صنعت چوب مورد نیاز واحدهای تولیدی از کشورهای خارجی تامین می شود، افزود: اداره کل منابع طبیعی استان فارس پیشقدم شد که در سال زراعی 1400-1399، زراعت چوب را در سطح هزار هکتار توسعه دهد.

افشون ابراز کرد: از همه دستگاه‌های اجرایی از جمله پادگان ها، اردوگاه ها و سایر دستگاه های دولتی و بخش خصوصی تقاضا دارم در صورتی که اراضی مناسب زراعت چوب در اختیار دارند با همکاری اداره کل منابع طبیعی در این اقدام ملی و ارزشمند مشارکت کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری فارس ابراز کرد: ایجاد "شبکه گسترده جمع آوری فاضلاب سطح شهر" توسط شرکت آب و فاضلاب از اقدامات خداپسندانه این شرکت در دولت تدبیر و امید بود که من به سهم خود از مدیر و کارکنان این شرکت قدردانی می کنم و امروز قسمت دوم یعنی طرح زراعت چوب را در این محدوده به سرانجام می رسانیم.