مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز گفت: در دی ماه سال جاری پرورش 932 هزار قطعه جوجه در 22 مرغداری در این شهرستان آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، ذبیح الله سیروسی با بیان اینکه با رفع اشکالات سامانه بازارگاه رغبت مرغداران به جوجه ریزی افزایش یافته، تصریح کرد: این میزان نسبت به میانگین ماهیانه بیست درصدافزایش داشته است.

به گفته وی، محصول تولیدی به میزان1900تن از اواسط بهمن ماه تا اواسط اسفند ماه به بازار عرضه خواهد شد که با جوجه ریزی بهمن ماه زنجیره مرغ ایام عید تا پایان سیزده نوروز تکمیل می شود.

سیروسی ابراز کرد: به محض ورود جوجه به داخل سالن های پرورش و با اعلام مرغداران، تیم ارزیابی در واحد مذکور حضور می یابند و ضمن بازدید، درصورت تایید از طریق سامانه سماصط سهمیه دان مصرفی برای مدت چهل روز پرورش بار گذاری و ازطریق سامانه بازارگاه خریداری می شود.

وی افزود: مرغ عرضه شده درسن چهل روزگی به عنوان مرغ سایز قلمداد می شود که هم از نظر کیفیت غذایی و بهداشتی برای مصرف کننده مناسب بوده وهم برای تولید کننده با در نظر گرفتن ضریب غذایی مقرون به صرفه است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شیراز اظهار کرد: قیمت هر کیلو ذرت دولتی 17 هزار ریال وسویا 28 هزار ریال و دربازار آزاد به ترتیب 45 هزار و 150 هزار ریال است.