محمدمهدی قاسمی افزود: برپایی این نمایشگاه در استان فارس و قطب کشاورزی کشور در راستای حمایت از تولید کالای ایرانی، کمک به پیشرفت صنعت دام و طیور با ایجاد رقابت سالم میان فعالان این حوزه است،  که زمینه بازدید بهره برداران حوزه دام و طیور از این نمایشگاه به منظور تبادل تجربیات و انتقال فناوری های روز دنیا فراهم گردیده است.

وی افزود: به منظور کاهش فاصله میان علم و تجربه  استان فارس در نمایشگاه های فارس مراکز تحقیقاتی و دولتی جهت ارائه مشاوره حضور فعال دارند.

این مقام مسئول در ارتباط با خوداتکایی تولید کنندگان داخلی گفت:  برخی از تولیدات داخلی صنعت دام و طیور  مانند خوراک دام صادرات به خارج کشور داشته و در برخی زمینه ها مانند تجهیزات صنعتی وابستگی های کمی به خارج داریم که با همت تولیدات کنندگان داخلی روند این تولیدات رو به رشد بوده و به نظر می رسد در آینده نزدیک شاهد تولید تجهیزات تولید داخلی کافی و با قدرت رقابت خوب با تجهیزات خارجی باشیم.

در ادامه مراسم افتتاح چهاردهمین نمایشگاه دام طیور و خوراک آبزیان مدیر عامل نمایشگاه بین المللی فارس گفت: این نمایشگاه با حضور  بیش از ۹۰ درصد تولیدکنندگان و شرکت های ایرانی، تولیدات خود را در رقابتی موفق با کالای خارجی ارائه نمودند.

سید محمود موسوی افزود: این نمایشگاه با همت تولیدکنندگان ایرانی و همچنین با مدیریت خوب سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و شرکت مجری مساحتی بالغ بر ۱۰ هزار متر مربع و با حضور 90 شرکت صنایع دام وطیور برگزار گردیده که ۳۶ درصد از  محصولات و صنایع غذای دام و طیور ارائه شده  مربوط به استان فارس است.

او افزود: شرکت نمایشگاه بین المللی فارس در حوزه کشاورزی در استان فارس نسبت به سایر استان  مقام اول را دارد، این شرکت  افتخار را پیدا کرد که با آغاز سال ۱۳۹۷ همزمان در اردیبهشت ماه در دو مرحله شاهد برگزاری نمایشگاه در حوزه کشاورزی و وزرات جهاد کشاورزی بود. که اولین و بزرگترین نمایشگاه با هدف حمایت از تولید کالای ایرانی از چهارم تا هفتم اردیبهشت ماه برگزارشد.

این گزارش حاکی است: چهاردهمین نمایشگاه بین المللی دام، طیور و صنایع وابسته فارس که روز 19 اردیبهشت 97 با حضور مدیر کل دفتر امور طیور و زنبور عسل وزرات جهاد کشاورزی افتتاح شد ، تا روز 21  اردیبهشت ماه از ساعت 15 تا 21 در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز دایر است.