رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از برنامه ریزی به منظور ساماندهی واسطه های عرضه مرغ خبر داد و گفت: ۱۲۲ واسطه در صنعت فارس داریم که امکان حذف این واسطه ها وجود ندارد.

 

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، حسین پژمان روز پنج شنبه نهم اردیبهشت ماه در نشست کارگروه ساماندهی مرغ استان فارس با اشاره به اینکه دلیل عدم رعایت قیمت مرغ توسط بعضی از واحدها وجود واسطه ها است، ابراز کرد: امکان حذف این  واسطه ها وجود ندارد.

وی، تامین بخش عمده ای ازاعتبارات مالی مرغداران، فراهم کردن امکانات لجستیک حمل مرغ از مرغداری به کشتارگاه و به فروشگاه مقصد و عجین بودن با صنعت مرغ استان فارس از جمله دلایل عدم امکان حذف واسطه ها برشمرد.

پژمان اظهار کرد: با برنامه ریزی های صورت گرفته و با توافق واسطه ها در نظر است که از طریق تعاون روستایی و یا اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی واسطه ها ساماندهی شوند و در نتیجه مشکلات مدیریت در زمینه تولید و توزیع حل شود.

عرضه بیش از 7 میلیون قطعه مرغ در نیمه اردیبهشت ماه

این مقام مسئول با بیان اینکه در فروردین ماه میزان  با ترغیب مرغداران پرورش 7 میلیون و 560 هزار قطعه جوجه آغاز شده است، افزود: در نظر گرفتن ضریب 7 درصدی تلفات ناشی از بیماری ها، در اواسط اردیبهشت ماه بیش از 7 میلیون قطعه مرغ به بازار عرضه می شود.

پژمان از پرورش بیش از 84.5 میلیون قطعه مرغ در سال گذشته در استان فارس سخن گفت و افزود: این میزان نسبت به سال 98 با ۸۱ میلیون قطعه افزایش داشته است.

به گفته وی، استان فارس سال گذشته در زمینه مدیریت تولید و توزیع جزو استان‌های با عملکرد خوب  بود چرا که قیمت هم در حد متوسط کشوری حفظ و در فروشگاه ها عموما مرغ برای عرضه وجود داشت و صفی برای خرید مرغ تشکیل نشد.