به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد جواد عسکری در آئین آغازین "رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک های دامپزشکی" که مزین به نام "شهید خلیل پرویزی" بود، تصریح کرد: در بحث قرارگاه ما این آمادگی را داریم که در خدمت عزیزان باشیم و در راستای اهداف عالی نظام مقدس جمهوری اسلامی کار کنیم.

نماینده مردم شهرستان های داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باور مان بر این است که جوانان امروز ما می توانند در جنگ اقتصادی که با اولویت مسائل بخش کشاورزی است، ورود پیدا کنند، افزود: جوانان بسیجی حتما می توانند در راستای منافع کشور، مردم و امنیت غذایی کشور حرکت کنند.

عسکری با اشاره به اینکه جوانان عزیز ما بدون اینکه در هیچ دانشگاه کلاسیک نظامی آموزش دیده باشند، جنگ را مدیریت و دشمن را حیرت زده کردند، اظهار کرد: تاکید من بر این است که استان فارس را به جایگاه اصلی خود در بخش کشاورزی برسانیم و تلفیقی از صنعت و بخش کشاورزی ایجاد کنیم و برای توسعه همه جانبه کشور به ویژه این استان بکوشیم.

وی ابراز کرد: در حوزه مراکز جهاد کشاورزی میز و صندلی نباید معنا داشته باشد؛ باید کارشناس برود در زمین کنار کشاورز دغدغه ها و گرفتاری های کشاورز و توزیع به موقع نهاده های بخش کشاورزی را فضا سازی کند تا به یک تولید مطلوب در حوزه های مختلف دست پیدا کرده و بتوانیم بازار صادرات را فضا سازی و تصاحب کنیم؛ امنیت غذایی را به یک نقطه مطلوب برسانیم.

به عقیده او؛ اگر امروز بخواهیم نگاه به غرب داشته باشیم اتفاقی نخواهد افتاد؛ حتما باید مدیریت جهادی و نگاه انقلابی بیاید پای کار و فضا شکل بگیرد؛ عملکرد جهاد سازندگی در گذشته یک عملکرد بسیار خوبی بوده، با نگاه جهادی و مدیریت انقلابی اقدامات خوبی انجام دادند.

کشاورزی محور توسعه و امنیت غذایی بسیار مهم

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در منطقه از معدود کشورهایی هستیم که از نظر تنوع اقلیمی یک فضای منحصر به فردی داریم، اضافه کرد: کشاورزی محور توسعه است و امنیت غذایی بسیار مهم تر و گره خورده به امنیت ملی، اگر امروز در حوزه امنیت غذایی توجهی به ظرفیت ها و قابلیت ها نشود حتماً آسیب پذیری جدی خواهد بود؛ تمامی کشورها و مجامع دنیا کارهای ارزشمندی را انجام داده اند و ما در کشور با توجه به ظرفیت هایی که وجود دارد نتوانستیم هنرمندانه و خلاقانه این موقعیت ها را بالفعل در آوریم.

عسکری به موضوع قیمت گذاری محصولات کشاورزی نیز گریزی زد و افزود: این مبحث را در کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی دنبال کرده ایم و عملا فضای شورای قیمت گذاری به گونه ای چیده شده که کفه ترازو به نفع تولیدکننده می چرخد و در بحث قیمت گذاری اتفاقات خوبی خواهد افتاد .

به گفته او؛ وزیر جهاد کشاورزی، وزیر امور اقتصادی و دارایی، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، کشاورزان خبره و تشکل های کشاورزی از اعضای شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی خواهند بود.

وی با تاکید بر اینکه در مبحث خرید تضمینی، محصول گندم ما باید در اولویت باشد و با یک نگاه دراز مدت آن را دنبال و بدان توجه کنیم، اظهار کرد: روی آن در حال کار و بررسی هستیم تا به ترتیب همه محصولات با اولویت خرید تضمینی در آن لحاظ شود و کشاورزان ما با میل و رغبت و بدون دغدغه بتوانند در حوزه تولید کارشان را دنبال کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی به موضوع صادرات محصولات کشاورزی نیز پرداخت و بیان کرد: تقریبا بالغ بر ۵۰۰ میلیون نفر جمعیت پیرامونی در کشور های اطراف به محصولات بخش کشاورزی کشور ما راغبند از این رو باید راهکاری برای آن ارائه دهیم، بستر را مهیا و مسیر را سهل الوصول کنیم.

به گفته او؛ اینگونه، هم ارز آوری خواهیم داشت و هم اشتغال جدید ایجاد می کنیم تا بتوانیم با نگاهی به آینده در راستای منافع کشور حرکت کنیم.

در آئین آغازین "رزمایش هوشمند سازی کشاورزی و اعزام کلینیک های دامپزشکی" که به مناسبت بزرگداشت هفته دفاع مقدس برگزار شده بود، محمدرضا جهانسوز رئیس سازمان بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی کشور، یدالله بوعلی فرمانده سپاه فجر استان فارس، حمید رضا ناظمی مدیرکل دامپزشکی استان فارس، احمد طمراسی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و تعدادی از مدیران ستادی این سازمان نیز حضور داشتند.