محمد رضا رضایی کوچی در جلسه شورای اداری شهرستان خفر که به ریاست سید جواد ساداتی نژاد وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، تصریح کرد: پیشنهادی مطرح است تا طرحی را به سرعت آماده کنیم و با کمک های دولتی، مشارکت های کشاورزان، تسهیلات بانکی و حمایت هایی دولت کمبود آب رفع شود.

به گفته وی؛ با تصویب ردیف اعتباری در بودجه سالانه و برنامه هفتم، موضوع  انتقال آب به سرزمین های حاصل خیز شهرستان خفر که یک کار مهم و اساسی است و در اولویت اول قرار دارد عملی خواهد شد.

این نماینده مجلس با بیان اینکه اولویت دوم باز هم بر مبنای بهبود شرایط اقتصادی منطقه است، اظهار کرد: راه اندازی منطقه اقتصادی یا شهرک اقتصادی این شهرستان اولویت دوم ماست؛ مراحل اولیه کار انجام شده است که شامل شناسایی زمین، استعلاماتی که باید دستگاه ها پاسخ می دادند و  مجوزهایی که باید اخذ می شد، است.

رضایی کوچی با اشاره به اینکه  برای ایجاد زیرساخت های منطقه و این شهرک نیاز به تامین مالی است، ابراز کرد: یکی از انتظارات ما این است که در این سفر مصوبه دوم ما تامین منابع مالی برای ایجاد زیرساخت های شهرک صنعتی شهرستان خفر باشد.

نماینده مردم شهرستان های جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در بحث کشاورزی بسیاری از قنوات، چشمه ها و کانال های انتقال آب کشاورزی دچار تخریب و فرسودگی است، افزود: انتظار داریم منابع مالی به صورت یکنواخت برای احیای این موارد تخصیص یابد.

وی؛ کشت کل نرگس را یک استعداد فوق العاده در شهرستان خفر دانست و تاکید کرد: ارزش افزوده این کشت به مراتب بیشتر از زیر بخش باغبانی در کشاورزی است.