حمید رشیدی در همین راستا از برگزاری سه دوره آموزشی 4 روزه، با شرکت بیش از 500 نفر از کارشناسان اعم از مدیران پهنه، کارشناسان ترویج، باغبانی، حفظ نباتات و کارشناسان فنی کلینک های گیاه پزشکی خبر داد و افزود: در این دوره ها، تولید سالم برخی از محصولات که  بیشترین مصرف تازه خوری در سبد غذایی مردم عزیز استان فارس داشته ، آموزش داده شد.

وی اضافه نمود: این محصولات شامل سیب درختی، پرتقال، خیار ، پیاز، سیب زمینی، خیار و گوجه فرنگی گلخانه ای و غیرگلخانه ای است که در این دوره با هدف نظارت بیشتر بر باقی ماندگی سموم و نیترات، شناسنامه دار  نمودن کلیه کشاورزان تولید کننده این محصولات و همچنین تامین سلامت این محصولات از شروع تولید تا زمان عرضه آموزش داده شد.

 او افزود: شناسایی وضعیت آلودگی خاک های استان فارس به فلزات سنگین به منظور تغییر ترکیب کشت مناطق آلوده؛  نحوه بسته بندی، لیبل گذاری و عرضه محصولات کشاورزی گواهی شده؛ توانمند سازی بهره برداران با مشارکت دادن در استفاده از عوامل بیولوژیک و غیرشیمیایی و سموم کم خطر و کم مصرف درکنترل آفات و استفاده از کودهای زیستی از دیگر مباحث آموزشی در این دوره ها بود.

 براساس این گزارش این دوره ها با همکاری مدیریت هماهنگی ترویج کشاورزی استان فارس ، مدیریت حفظ نباتات، دفتر محیط زیست و سلامت غذا و مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و منابع طبیعی برگزار می گردد.