مسئولان کوار 

 

فیلم پخش شده در بی‌بی‌سی صحت ندارد برداشت پیاز در کوار هنوز آغاز نشده است در پی اعتراضات کامیون داران، فیلمی از سوی شبکه خبری بی بی سی در فضای مجازی مبنی به مشکلات کشاورزان در کوار منتشر شد که مسئولان استانی آن را تکذیب کردند.


در پی اعتراض و اعتصاب کامیون‌داران در بسیاری از شهرهای کوچک و بزرگ کشور به علت ثابت بودن نرخ کرایه‌ها، افزایش قیمت بیمه‌ها، کمیسیون بالای باربری‌ها، هزینه بالای تعمیرات و قیمت بالای لوازم‌یدکی خودروها برخی از رسانه‌ها اقدام به انتشار عواقب این اعتراضات بر فعالیت‌های اقتصادی کردند. در این بین شبکه خبری بی بی سی در اینستاگرام خود اقدام به انتشار فیلمی از وضعیت حمل‌ونقل پیاز در کوار استان فارس کرده است. در این کلیپ آمده است که پیازهای برداشت شده در شهرستان کوار به علت نبود کامیون در وسط زمین مانده است. این درحالی است که با پیگیری گروه استانی خبرگزاری ایانا، این فیلم از سوی مسئولان شهرستان کوار تکذیب شد.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کوار با تکذیب فیلم منتشر شده گفت: این فیلم صحت ندارد؛ زیرا آغاز فصل برداشت تولیدات پیاز شهرستان کوار است و در حال حاضر محصول  به‌اندازه‌ای است که برای حمل آن دیگر نیاز به کامیون نیست و آن را با نیسان حمل می‌کنند.
محمدجعفر ملک زاده افزود: در حال حاضر برداشت پیاز در این شهرستان آغاز نشده است. تنها برخی از شهرستان‌ها به‌صورت موردی و زودبازده اقدام به برداشت پیاز کرده‌اند.
وی با بیان سو استفاده از عکس‌های منتشر شده در فضای مجازی گفت: برداشت پیاز به نحوی است که کشاورزان آن‌ها را به‌صورت گونی روی زمین قرار می‌دهند تا بعد از اتمام کار آن را حمل کنند و این امر ممکن است یک روز به طول بی انجامد.
فیلم منتشر شده مربوط به عشایر است
همچنین مسئول تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی شهرستان کوار؛ با تکذیب این فیلم گفت: روستای هورباف یکی از روستاهایی است که زودتر از سایر روستاهای کوار اقدام به برداشت پیاز می‌کند اما در حال حاضر و با آغاز برداشت، میزان محصول بسیار کم بوده و نیاز به کامیون نیست.
 مسعود بیات با بیان اینکه این گونی‌های منتشر شده مربوط به عشایر است ادامه داد: عشایری که عمدتاً کشاورز نیستند هرساله با خرید پیازهای تولیدشده از کشاورزان آن‌ها را برای فروش در زمین‌ها قرار می‌دهند.