قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: شهرستان خفر بیشترین سطح زیر کشت گل نرگس را دارد از این رو زنجیره ارزش گل نرگس دراین شهرستان کلید زده می شود.

 

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی  در استان فارس، فرهاد شریفی روز چهارشنبه هفدهم آذرماه در آیین گشایش جشنواره گل نرگس ابراز کرد: پتانسیل های فوق العاده ای برای توسعه گل نرگس وجود دارد بدین منظور برنامه ای تدوین و در کشت سال آینده به کار گرفته می شود.

به گفته وی؛ استفاده از ارقام پرمحصول، توسعه صنایع فرآوری با در اختیار گذاشتن تسهیلات ارزان قیمت به سرمایه گذاران از جمله برنامه هایی است که در بسته توسعه ای این محصول قرار دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه در زمینه اقتصادی کردن تولید گل نرگس از کشاورزان حمایت می شود، اظهار کرد: ترویج و آموزش، تامین نهاده ها و پیاز گل نرگس و بازاررسانی از جمله مواردی است که باید ساماندهی شود.

شریفی با اشاره به تداوم خشکسالی های اخیر، اظهار کرد: گل نرگس با ارزش اقتصادی بالا یکی از کمیاب ترین گونه هایی است که در شرایط اقلیمی موجود افزایش بهره وری آب دارد و بسیار کارآمد است.

جشنواره ملی گل نرگس شهرستان خفر؛ از هفدهم آذر ماه در روستای کراده از توابع بخش مرکزی این شهرستان آغاز به کار کرد و به مدت چهار روز ادامه دارد، این جشنواره با هدف معرفی ظرفیت های بخش کشاورزی با تاکید بر توانمندی های تولید گل نرگس برگزار شده است.