معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی با تاکید بر اینکه کشاورزان استان فارس، علم محور و سخت‌کوش هستند، گفت: ازگذشته با دانشکده کشاورزی و مراکز تحقیقاتی ارتباطات نزدیکی داشتند و توصیه های آنان را در عمل مورد استفاده قرار داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمدقربانی در حاشیه مراسم معارفه سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان فارس ابراز کرد: این استان از گذشته جزو استان های پیشرو در بخش کشاورزی بوده است و امروز سهم 11.2 درصدی در تولید محصولات کشاورزی کشور دارد.

وی تصریح کرد: برنامه های توسعه ای بخش کشاورزی در سطح ملی که برای استان فارس هم موضوعیت پیدا می‌کند شامل توسعه اراضی دیم به ویژه کشت گیاهان دارویی در اراضی شیبدار، توسعه  گلخانه ها،کشت گندم و آبیاری تحت فشار و موضوعات مربوط به زنجیره ارزش است.

معاون برنامه‌ریزی و اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه تامین منافع اکثریت جامعه جزء سیاست های راهبردی این وزراتخانه است، ابراز کرد: در تلاش هستیم با در نظر گرفتن منافع فعالان کشاورزی، بهره برداران، تولید کنندگان و مصرف کنندگان، موضوعات کشاورزی را مدیریت کنیم