منصور رشیدی گفت: برداشت کلزا از نیمه دوم فروردین ماه و از شهرستانهای لامرد و مهر آغاز شد و تا نیمه اول مرداد در مناطق سردسیری استان ادامه خواهد داشت. در حال حاضر ۱۲۲ کمباین با هد مخصوص در عملیات برداشت مشارکت داشته و در مناطق گرمسیری و نیمه گرمسیری ۲۰ مرکز خرید غله،  این دانه روغنی را تحویل می گیرند.

وی افزود: کارشناسان فرانسوی و آلمانی در بازدیدهایی که در سال جاری از کشت کلزای استان داشتند، این کشت را در سطح استانداردهای جهانی با عملکردهای فوق العاده بالایی ارزیابی کردند.

رشیدی تصریح نمود: در سال زراعی جاری به منظور تنوع بخشی ۲۳ رقم کلزای هیبرید جدید وارد چرخه تولید شده و بیش از ۱۵۴  تن ارقام هیبرید با یارانه دولتی در اختیار کشاورزان قرار گرفت، همچنین ۸۵ دستگاه ریزدانه کار با یارانه دولتی توزیع شد.

وی افزود: در جهت کاهش مصرف بذر و هزینه های تولید  ۹۵ درصد از کل مزارع مکانیزه کشت گردید و همچنین به منظور صرفه جویی در مصرف آب ۲هزار و ۵۰۰ هکتار به روش تیپ آبیاری شدند.

او در راستای انتقال دانش فنی دنیا از اجرای طرح های پایلوت ارقام فرانسوی، طرح پایلوت ارقام آلمانی، طرح پایلوت تغذیه گیاهی و دو طرح انتخاب مشارکتی کلزا در سال زراعی جاری خبر داد.

رشیدی در پایان با اشاره به عملکرد ۷ هزار ۴۶ کیلوگرم در هکتار رقم هیولا در شهرستان فیروزآباد افزود: شاهد عملکردهای بسیار خوب کلزا در مزارع برداشت شده بودیم ، اگرچه وضعیت رویشی برخی از مزارع استان نشان دهنده عملکردهای بالاتری هستند که در برداشت های آتی مشخص می گردد.

بیشترین سطح زیر کشت کلزای استان فارس مربوط به شهرستان های فسا و رستم است.