حمید ابراهیمی زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس اعلام نمود:توزیع کود شیمیائی اوره که از محل تولیدات شرکتهای پتروشیمی داخل کشور تأمین می گردد و به عنوان پرمصرف ترین نهاده کشاورزی مطرح می باشد ، طی دو سال اخیر به حمدا… نسبت به سنوات گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بوده ، بطوریکه در استان فارس تا این تاریخ بیش از ۹۶ درصد سهمیه استان تخصیص و نزدیک به ۹۰ درصد آن بین شهرستانهای استان توزیع گردیده است. این میزان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶۳۰۰ تن (معادل ۴%) و نسبت به سال قبل تر بیش از ۴۰۲۰۰ تن (معادل ۳۶%) رشد داشته است.

ابراهیمی زاده ابراز کرد : در خصوص کودهای شیمیائی فسفاته و پتاسه نیز خوشبختانه با تدابیری که از ابتدای کشت پائیزه اندیشیده شد ، شاهد افزایش توزیع ۵۱۰ درصدی (معادل ۱۰۹۵۰ تن بیش از مدت مشابه سال گذشته) بوده ایم. این در حالی است که هم اکنون و در پایان فصل کشت ، نزدیک به ۹۰۰۰ تن از انواع کودهای فسفاته و پتاسه در انبارهای سازمانی شرکت موجود و آماده استفاده می باشد.

حمید ابراهیمی زاده نیز خاطر نشان کرد : در حال حاضر علاوه بر کودهای ازته که روند  رو به رشد توزیع آن ادامه داشته و علاوه بر مقادیر تأمینی روزانه از محل پتروشیمی ، از ذخیره انباری خوبی نیز برخودار هستیم ، در زمینه تأمین و توزیع کودهای فسفاته و پتاسه نیز حتی برای کشت بهاره آتی تدارک لازم دیده شده و هیچ مشکلی در توزیع فراگیر آن در سطح استان وجود ندارد.