مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس با اشاره به نقش این بانک در تامین مالی و تحکیم امنیت غذایی کشور گفت: در ده ماهه نخست سال جاری تسهیلات اعطایی به متقاضیان زیر بخش های مختلف کشاورزی و بازرگانی در این بانک 36 درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد حسن رزاق منش با بیان اینکه در مدت مذکور 45 هزار و 269 میلیارد ریال اعتبار صرف اعطای تسهیلات مذکور شده است، تصریح کرد: تعداد 47 هزار و 782 نفر متقاضی مشمول تسهیلات بخش کشاورزی را دریافت کرده اند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه 2152 میلیارد ریال از تسهیلات اعطایی موصوف به زیر بخش مکانیزاسیون کشاورزی اختصاص یافته است، اظهار کرد: متقاضیان با بهره گیری از این تسهیلات توانسته اند 2028 دستگاه انواع ماشین های کشاورزی مانند تراکتور، کمباین و دنباله بندها به مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان فارس افزوده کنند.

رزاق منش با اشاره به اهمیت و ضرورت توسعه کشت های گلخانه ای و محیط های کنترل شده، ابراز کرد: با اختصاص و پرداخت بیش از 925 میلیارد ریال از تسهیلات به توسعه گلخانه ها بهره برداران توانستند 44 طرح گلخانه ای با بیش از 29 هکتار وسعت احداث و به بهره برداری برسانند.

به گفته او؛ مبلغ 6168 میلیارد ریال تسهیلات حوزه زراعت نیز  به 8536 نفر از  متقاضیان زیر بخش زراعت پرداخت شده است؛ در زمینه باغداری نیز مبلغ 4550 میلیارد ریال تسهیلات به تعداد 5836 نفر از باغداران و مبلغ 13 هزار و 178 میلیارد ریال تسهیلات دامداری به 16 هزار و 130 نفر از متقاضیان  پرداخت شد.

وی با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال پایدار افزود: شعب بانک کشاورزی استان فارس مبلغ 331 میلیارد ریال تسهیلات نیز در قالب اشتغال روستایی و عشایری به 495 نفر از متقاضیان  پرداخت کرده است.

رزاق منش پرداخت بیش از 6383 میلیارد ریال تسهیلات در زیر بخش صنایع تبدیلی به اشخاص حقیقی و حقوقی توسط بانک کشاورزی استان فارس را یکی دیگر از اقدامات مهم خواند و بیان کرد: این میزان تسهیلات به 1263 نفر از متقاضیان پرداخت شده ا ست.

وی اضافه کرد: شعب بانک کشاورزی استان فارس با توجه به تکالیف قانونی و برای تسهیل در امر ازدواج جوانان، مبلغ 1361 میلیارد ریال تسهیلات ازدواج را به 1361 نفر از متقاضیان  پرداخت کرده است. 

مدیر شعب بانک کشاورزی استان فارس افزود: در طول این مدت مبلغ 2517 میلیارد ریال تسهیلات صندوق توسعه ملی به 1278نفر از متقاضیان پرداخت شده است.

او به پرداخت مبلغ 1066 میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی نیز اشاره کرد و گفت: این میزان تسهیلات به 2429 نفر متقاضی از مددجویان کمیته امداد حضرت امام (ره)، بهزیستی و مشاغل خانگی پرداخت شده است.

رزاق منش با اشاره به اینکه مقادیر دیگری از تسهیلات به دیگر بخش های کشاورزی یا انجام تکالیف قانونی اختصاص یافته است، تصریح کرد: شعب بانک کشاورزی در اقصی نقاط استان فارس آماده خدمت به شهروندان فهیم است و سرمایه گذاری مردم در این بانک می تواند در توسعه بخش کشاورزی استان اثر گذار باشد.