سرپرست دفتر مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از امتناع یک فروشگاه های زنجیره ای در عرضه این گونه کالاها خبر داد و گفت: با هدف ساماندهی عرضه و حفظ حقوق مصرف کنندگان، چتر نظارت سازمان بر بازار کالاهای اساسی گسترده تر خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، کریم قانعی با بیان اینکه رصد بازار طی روزهای اخیر نشان داد یکی از فروشگاه های زنجیره ای از عرضه به موقع برنج و شکر تنظیم بازار امتناع کرده اند، اظهار کرد: هر چند مسئولان این فروشگاه مدعی هستند عدم عرضه به موقع کالاها به دلیل به روز رسانی سیستم های حسابداری فروشگاه بوده است، اما بررسی ها نشان می دهد که هدف اصلی از انجام این کار، کسب سود بیشتر همزمان با افزایش قیمت ها در بازار بوده است.

وی در تشریح بیشتر این موضوع گفت: بررسی ها نشان می دهد ۶۹۰۰ کیلو گرم برنج جی.تی.سی و ۷۵ تن شکر تنظیم بازار در اختیار این فروشگاه قرار گرفته، اما مسئولان فروشگاه قصد داشته اند با انبار و نگهداشت چند روزه این کالاها، آنها را پس از افزایش قیمت به دست مصرف کنندگان برسانند و از این طریق سود بیشتری کسب کنند.

به گفته سرپرست دفتر مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، در واقع هدف فروشگاه این بوده که هر کیسه ۱۰ کیلویی برنج را به قیمت جدید ۲۴۰ هزار تومان به دست مصرف کننده برساند، این در حالی است که قیمت واقعی هر کیسه برنج ۱۸۵ هزار تومان بوده است.

قانعی در همین ارتباط افزود: مسئولان این فروشگاه همچنین به بهانه فعال نبودن سیستم بارکدخوانی به دنبال عرضه ۷۵ تن شکر تنظیم بازار به نرخی بالاتر از نرخ مصوب بودند که با کشف تخلف آنها، بخش آی تی دفتر مرکزی فروشگاه مذکور ملزم به رفع مشکل شد و در حال حاضر شکر در بسته های یک کیلوگرمی به قیمت ۱۶هزار و ۳۵۰ تومان به دست مصرف کنندگان می رسد.

وی با تاکید بر اینکه نظارت و پایش فرآیند تولید و عرضه کالاهای اساسی در اسفند ماه با شدت و جدیت بیشتری انجام خواهد شد، تاکید کرد: در صورت کشف هر گونه تخلف، متخلفان بدون هیچ گونه اغماضی، به مراجع قانونی معرفی می شوند.