حمید ابراهیمی زاده مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان فارس با اعلام اینکه تاکنون بیش از 20000 تن انواع کودهای شیمیائی مورد نیاز کشت بهاره استان در انبارهای سازمانی این شرکت ذخیره سازی گردیده ، افزود : به منظور پوشش نیاز کشاورزان و بهره برداران عزیز استان به کودهای شیمیائی در آستانه کشت بهاره ، هیچ مشکلی در تأمین نهاده مذکور وجود ندارد و کودهای شیمیائی پایه به میزان کافی با ارزش ریالی بالغ بر 1000 میلیارد ریال در انبارهای سازمانی ذخیره گردیده است.

ابراهیمی زاده ابراز کرد: کودهای تأمین شده در حال حاضر بین شهرستان های استان در حال توزیع است و به لحاظ کمی با افزایش قابل ملاحظه‌ای نسبت به مدت مشابه سال های گذشته روبرو بوده است. در سال 1400 نزدیک به 200 هزارتن انواع کودهای شیمیائی بین کشاورزان استان توزیع گردید که نسبت به سال قبل شاهد افزایش حدود 25000 تن بوده است و ان شاءا... روند افزایشی مذکور تا تکمیل سهمیه تخصیصی برای کشت پائیزه و در ادامه کشت های بهاره استان تداوم خواهد داشت.

وی در ادامه گفت: توزیع کودهای شیمیائی توسط بیش از 400 کارگزار فعال در نقاط مختلف استان توزیع می گردد و با توجه به مهیا بودن شرایط برای توزیع کودهای شیمیائی ، از کارگزاران توزیع در سراسر استان می خواهیم نسبت به خرید سهمیه تخصیصی خود اقدام نمایند تا در اولین فرصت ممکن در اختیار ایشان برای توزیع بین کشاورزان تحت پوشش قرار گیرد.