رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس، از عملیاتی شدن خرید شیر خام به قیمت 1440 تومان در استان خبر داد.

قاسمی همچنین درباره رفع موانع تولید در فارس نیز گفت: در راستای کاهش قیمت تمام شده در استان و افزایش بهره‌وری، متقاضیان اجرای طرح‌های پنل‌های خورشیدی و اتوماسیون و هوشمندسازی طیور،  مورد حمایت سازمان جهاد کشاورزی قرار خواهند گرفت تا حداقل به صورت الگویی در سطح استان اجرا شود و محدودیتی نیز از بابت استفاده از تسهیلات در این امر وجود ندارد و از هر محلی که امکان پذیر باشد در اعطای تسهیلات ارزان قیمت کمک خواهد شد

وی گفت: این آمادگی را داریم که از منابع دولتی، چه تملکی و چه تسهیلاتی به سمت و سویی که شما ترسیمش کنید در خدمت شما باشیم. مسئولین آگاه هستند که قیمت خریداری شده شیر توسط کارخانجات کمتر از قیمت تمام شده شیر می باشد و دامداران را به سختی انداخته است، تدابیری در جهت رفع این مشکل اندیشیده شده است و پیگیری‌هایی صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس درباره مشکلات مرغداران نیز گفت:  افزایش قیمت جهانی نهاده‌ها عرصه را بر مرغداران نیز تنگ کرده است که در جهت حمایت از این قشر حمایت‌های پشتیبانی صورت گرفته است و با توجه به این که صنعت مرغداری ما یک صنعت وابسته در ذرت و سویا است، این دو نهاده تامین شده و به وسیله کامیون ها واز طریق  ریلی وارد می گردد.

قاسمی تصریح  کرد: مشکل اساسی عدم وجود زنجیره تولید است، تولیدکنندگان و اعضای زنجیره تولید می بایستی از یکدیگر حمایت کنند و در سود و زیان یکدیگر سهیم باشند و در کنار هم قرار بگیرند. به عنوان مثال در صنعت مرغداری منافع مرغدار با کارخانه دام و کشتارگاه به هم پیوند خورده و یا در صنعت دامداری منافع دامدار و کارخانه لبنی همسو است.

اواظهار کرد: در سه سال اخیر اقدامات زیادی از جمله راه‌اندازی سامانه جوجه ریزی که بخش عمده‌ای از آن در فارس رقم خورد و پیش از این حتی آمار تعداد مرغداری‌ها در این استان مشخص نبود، تسهیلات مختلفی که دولت به این سمت هدایت کرده است و استانداردسازی‌هایی که باعث  فضای کاری شده، اشاره کرد.