کریم قانعی تصریح کرد: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده توزیع اقلام مورد نیاز مردم در نوروز در بیش از 110 فروشگاه امین و همکار در این طرح انجام و نسبت به عرضه کالاهای مورد نیاز جامعه اقدام می‌کنند.

این مقام مسئول اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که طی چند ماه اخیر از وزرات صنعت معدن و تجارت به وزارت جهاد کشاورزی انتقال یافته است موضوع نظارت بر بازار بوده که تلاش شده نظارت دقیقی بر بازار محصولات کشاورزی انجام شود.

به گفته وی؛ بر همین اساس نظارت بر بازار میوه و تره‌بار در کنار نظارت بر محصولات پروتئینی نظیر گوشت و مرغ بر عهده وزارت جهاد کشاورزی بوده و به طبع آن در استان‌ها نیز سازمان‌های جهاد کشاورزی متولی رسیدگی به بازار در نوروز هستند.

سرپرست دفتر مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سه ماه اخیر برنامه ریزی و کنترل بازار از سوی این سازمان برنامه ریزی شده و تمهیدات لازم برای کنترل بازار در نوروز در نظر گرفته شده است.

او افزود: با برآوردهای انجام شده و بررسی حجم مورد نیاز نسبت به تامین اقلام مورد نیاز جامعه و اقدام شده و هیچ‌گونه کمبودی در بازار شب عید وجود نخواهد داشت.

سرپرست دفتر مدیریت بازرسی و نظارت بر کالاهای اساسی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: برای نظارت بر بازار از ظرفیت ۵٠ تا ٧٠ ناظر بهره برداری می شود تا نظارت جامعی بر بازار وجود داشته و ضعف در این بخش وجود نداشته باشد.

وی گفت: تاکنون سازمان تعاون روستایی قیمت قطعی عرضه سیب و پرتقال طرح نوروز را اعلام نکرده است.