اصل بر تامین امنیت غذایی استوار است

در نشست معاونین وزیر، رئیس کمیسیون کشاورزی با استاندار و رئیس جهاد کشاورزی فارس با بیان اینکه استان فارس از قدیم انبار غلات کشور بود،تصریح کرد: این استان کشاورزان پیشرو، مرکز تحقیقات قوی و دانشگاه قوی تر و پتانسل های زیادی دارد و می توانید مشکلات زیادی را حل کنید.

وی با اشاره به اینکه اگر بخواهیم امنیت غذایی تامین کنیم در کشاورزی بحث اشتغال زایی نداریم، اظهار کرد: اشتغال را باید خدمات و صنعت ایجاد کند و ما آدم ها را در بخش کشاورزی آزاد کنیم تا بتوانیم اصول فنی کشاورزی را اجرا کنیم در غیر این صورت هر روز اراضی ما کوچکتر و کوچکتر می شود.

به گفته مهاجر؛ در حال حاضر بیشتر از 75 درصد از اراضی کشاورزی مساحتی کمتر از پنج هکتار دارد و در 10 سال آینده سطح 90 درصد از اراضی کمتر از سه هکتار می شود که در این صورت نمی توان هیچ برنامه اصلاحی اجرا کرد و آینده بسیار وحشتناکی  در رابطه با محصولات اساسی وجود دارد.

معاون زراعت وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در اراضی بزرگ امکان ورود تکنولوژی وجود دارد، ابراز کرد:باید به دنبال یکپارچه سازی اراضی کشاورزی باشیم چرا که در اراضی کوچک وخرده مالکی امکان سرمایه گذاری، اجرای تناوب و استفاده از نهاده های خوب وجود ندارد.

مهاجر گفت: استان فارس در کشور در زمینه کشاورزی به یک استان دانش بنیان بر مبنای تکنولوژی مشهور است.