مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از آغاز برداشت محصولات سبزی و صیفی از 17 هزار و 715 هکتار مزارع جنوب استان فارس خبر داد و گفت: عملیات برداشت از این مزارع عمدتا از فروردین ماه آغاز و تا پایان خرداد ماه نیز ادامه دارد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، مهدی صادقی با بیان اینکه عمده مزارع سبزی و صیفی جنوب فارس به روش زیر پلاستیکی و در شهرستان های قیروکارزین، لارستان، لامرد، مهر، فراشبند، خنج، کازرون و داراب کشت شده است، تصریح کرد: پیش بینی می شود قریب به 800 هزار تن از این محصولات برداشت و روانه بازار مصرف شود.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه کشت های زیر پلاستیکی به دلایل افزایش دمای خاک و کاهش خسارت علف های هرز بستر رشد و نمو محصولات صیفی را در فصل زمستان فراهم می آورد، اظهار کرد: این نوع کشت حدود 27 درصد از سطح زیر کشت 65 هزار هکتاری محصولات سبزی و صیفی استان فارس را به خود اختصاص می دهد.

وی با اشاره به اینکه سطح زیرکشت محصولات زیر پلاستیکی استان فارس نسبت به سالیان گذشته به دلیل خشکسالی از کاهش 29 درصدی برخوردار است، ابراز کرد: با توجه به بالا بودن هزینه های تولید، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به کشاورزان می تواند در بالا بردن سطح زیر کشت پلاستیکی تونلی تاثیرگذار باشد.

او با بیان اینکه با توجه به بالابودن میزان تولید در ماه های اردیبهشت و خرداد، بالا بردن همزمان ظرفیت فرآوری کارخانجات استان لازم و ضروری است، افزود: باید شرایطی فراهم کرد تا بتوان 400 هزار تن محصول مازاد نیاز استان را  در این ماه های تولیدی صادر کرد.