راهبردهای بخش کشاورزی باید مشخص باشد

 آیت الله لطف اله دژکام در دیدار و نشست رئیس، معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی و مدیران کل دستگاه های وابسته به این سازمان با وی تصریح کرد: ما باید دقیقا در خصوص مسائل راهبردی بخش کشاورزی مطلع و آگاه باشیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در فضای اطلاع رسانی های جدید تبیین راهبرد ها باید توسعه یابد، اظهار کرد: ما در حیطه کار تخصصی شما به دنبال این هستیم که عقبه اجتماعی و فرهنگی برای کار شما درست کنیم؛ اگر این را انجام ندهیم نقش خودمان را ایفا نکرده ایم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس با اشاره به اینکه اطلاع روحانیون از راهبرد های کلان می تواند باعث ایجاد و شکل گیری یک پشتوانه اجتماعی و فرهنگی در اجرای راهبرد ها و سیاست ها شود، ابراز کرد: نهادینه کردن ارزش ها در بخش های مختلف مانند جنگل و کشاورزی از نقش های روحانیت است.

آیت الله دژکام به نقش تاریخی روحانیون به عنوان "عالم" نیز پرداخت و تشریح کرد: عالم یعنی اینکه راهبرد ها را بدانیم، با هم فکر کنیم و مسیر صحیح حرکت را مشخص کنیم و با هر قدرتی که می‌خواهد مسیر را منحرف کند مقابله کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تعیین راهبرد امری ضروری و برای همه دستگاه ها و نهاد ها لازم است، بیان کرد: در راستای این راهبرد ها باید برنامه داشته باشیم و بازخورد این تدابیر اندیشیده شده را می بایست بررسی و ارزیابی کنیم.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در جایی که تدبیر خوب بوده است، صبر لازم است تا به نتیجه برسد، افزود: در بحث کنترل قیمت ها به نظر می‌رسد تدبیر مناسبی در سطح ملی شروع شده است  اما این تدبیر تا بخواهد به نتیجه برسد زمان می‌برد. اگر مشکلاتی هم دارد باید با تدبیر حل شود.

آیت الله دژکام با اشاره به اینکه خود را جزو مجموعه جهاد کشاورزی می داند زیرا مدتی در این دستگاه بوده است، اضافه کرد: باید ضابطه مند از افراد توقع کار در حیطه قدرت و مسئولیت شان داشته باشیم.

دیدار رئیس، مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه، معاونین و مدیران ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مدیران کل دستگاه های وابسته به این سازمان با نماینده ولی فقیه در استان فارس عصر پنج شنبه در مسجد شهدای کلان شهر شیراز صورت گرفت.