معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: با عنایت به اهداف دولت سیزدهم در خصوص لزوم حمایت از واحد های تولیدی به ویژه برای تامین محصولات اساسی شیر و گوشت اعطای تسهیلات حمایتی سرمایه در گردش دام و طیور و آبزیان با مشارکت بانک کشاورزی انجام می گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی فارس، جعفر صبوری پور تصریح کرد: تسهیلات مذکور با هدف حمایت از واحد های تولیدی و از طریق ثبت نام متقاضیان در سامانه سیتا و تایید و معرفی واجدین شرایط از طریق جهاد کشاورزی شهرستان به بانک کشاورزی اجرایی می گردد.

به گفته وی؛ با توجه به اینکه منابع این اعتبار به صورت شناور در سطح کشور است از این رو تسریع در ثبت نام و تایید متقاضیان می تواند سهم استان را از این منابع بیشتر نماید.

او ابراز کرد: درخصوص تسهیلات طرح های کوچک دام روستایی و عشایری و واحد های تکثیر و پرورش آبزیان بعد از ثبت نام متقاضی در سامانه سیتا و تایید و معرفی جهاد کشاورزی شهرستان به بانک کشاورزی تا سقف ۲ میلیارد ریال کارت اعتباری برای خرید نهاده های دامی از عاملین عرضه کننده نهایی دامی صادر خواهد شد.

وی افزود: متقاضیانی که قبلا از اعتبارات دامدار کارت مبلغ  ۵۰۰ میلیون ریال را دریافت کرده اند می توانند ما به التفاوت تا مبلغ ۲۰۰۰ میلیون ریال را مجدد درخواست و در سامانه سیتا ثبت نام کنند.

صبوری پور اظهار کرد:  در خصوص گاوداری های شیری صنعتی، طیور گوشتی، غیر گوشتی و شتر مرغ  با درخواست مبلغ بیش از دو میلیارد ریال بعد از تایید و معرفی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به بانک عامل، تسهیلات مورد نظر به نام متقاضی به سامانه بازارگاه واریز خواهد شد؛ این تسهیلات ۵۰ درصد کل هزینه سرمایه در گردش مربوطه خواهد بود.

معاون جهاد کشاورزی استان فارس افزود: پذیرش مستندات قابل ارائه به بانک برای دام روستایی و عشایری همان روال تسهیلات دامدار کارت خواهد بود، ولی درخصوص طرح های صنعتی دام و طیور بارگذاری پروانه بهره برداری بایستی در سامانه سیتا انجام گیرد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مبنای تعیین مبلغ تسهیلات برای هر متقاضی با رعایت مفاد ابلاغیه کتبی از سوی معاونت برنامه ریزی اقتصادی میسر خواهد بود، افزود: به ازای هر راس گاو شیری صنعتی ۳۲ میلیون ریال، سایر دام های سنگین غیر صنعتی و گاو شیری ۲۱ میلیون ریال،  هر راس دام سبک ۳میلیون 900 هزار ریال، به ازای هر قطعه مرغ گوشتی ۷۱۰ هزار ریال و  به ازای هر قطعه مرغ غیر گوشتی ، تخمگذار و مادر نیز۴۳۰ هزار ریال تسهیلات پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در صورت داشتن هرگونه سوال مدیریت امور سرمایه گذاری سازمان و مدیریت های جهاد کشاورزی شهرستان پاسخگو خواهند بود.