رئیس سازمان امور عشایر کشور از اعطای 110 هزار میلیارد ریال تسهیلات ارزان قیمت به عشایر کشور خبر داد و گفت: به ازای هر دام سبک 3 میلیون و 900 هزار ریال به صورت ضمانت زنجیره ای پرداخت می شود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، عباس پاپی زاده تصریح کرد: سازمان امور عشایر به طور جدی در حال پیگیری است که پروانه چَرا در قطب مخالف ابطال نشود.

وی با اشاره به اینکه زندگی و ساختار عشایری کاملاً مشخص است، اظهار کرد: ساماندهی مسکن عشایر در مراتع عرفی خود مانند جامعه روستایی و شهری حق عشایر است، بنابراین از نمایندگان مجلس درخواست می شود در کمیسیون بودجه مجلس در این مورد به عشایر کمک شود، تا آنها هم بتوانند در مراتع عرفی خود متناسب با زندگی و ساختار عشایری دارای سر پناه شوند.

فارس قطب عشایر در کشور است

نماینده مردم شهرستان مرودشت در مجلس شورای اسلامی در این همایش با بیان اینکه عشایر کوچرو کشور ۳ درصد از جمعیت کشور را در بر می گیرند، ابراز کرد: استان فارس با بیشترین جمعیت عشایر به عنوان قطب کشور است و باید بودجه متناسب با این جمعیت به آنان اختصاص داده شود.

جلال رشیدی کوچی افزود: عشایر برای روشنگری و تبیین از حق خود نیاز به آگاهی از قانون و مصوبات آن دارند و باید از قانون و اصلاحات آن اطلاعات کافی داشته باشند.

وی بیان کرد: عشایر برای بیمه خود اقدام نمایند، تا بتوانند از مزایای بازنشستگی آن بهره مند شوند.

یک هزار تانکر آبرسانی به عشایر فارس اختصاص داده شد

در ادامه همایش نماینده مردم شهرستان اقلید در شورای اسلامی گفت: با توجه به خشکسالی پیشرو و نبود آب شرب کافی جهت انسان و دام با همکاری بنیاد علوی هزار تانکر آبرسانی به عشایر فارس اختصاص داده شد، تا بتوانند حدودی این بحران را پشت سر بگذارند.

مسلم صالحی اظهار کرد:کمبود آب شرب عشایر و دام، پروانه چرا، صادرات دام، راه‌های عشایری، ایل راه ها و قطب مخالف  از جمله مشکلات عشایری است.