رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: ما معتقد هستیم آن چیزی که می تواند به بحث نظارت های ما بر بازار دوام دهد و کمک کند به اینکه نظارت ما مستمر و پایدار باشد استفاده از ظرفیت های مردمی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، مجتبی دهقان پور در گفتگو با برنامه تلویزیونی بازتاب تصریح کرد: یکی از اقداماتی که ما انجام دادیم راه اندازی یک سامانه بود که در آن سامانه مردم می توانند قیمت ها را رصد کنند و انواع مختلف تخلفی که می تواند در بازار شکل بگیرد را گزارش کنند.

این مقام مسئول با بیان اینکه متناظر با آن آمدیم یک خط ارتباطی برقرار کردیم، اظهار کرد: چیزی که می تواند ارتباط ما را با مردم مستمرا تقویت کند یک راه ارتباطی است که متداول ترین شکل آن خط تلفن است که مردم می توانند اگر تخلفی در بازار کالای کشاورزی هست را به شماره ۳۲۱۷۲۰۲۰ اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه از قبل ظرفیت هایی در حوزه نظارت بر بازار وجود داشته است از جمله خط ۱۲۴ که به صورت شبانه روزی هست، ابراز کرد: یکی دیگر از کارهایی که در بحث استفاده از ظرفیت های مردمی انجام شده به طور مشخص به کار گیری بسیج اصناف و اتاق اصناف است.

 او با بیان اینکه معتقد هستیم که صنوف ما در حیطه های مختلف فعالیت، افرادی هستند که غالباً معتمد و دلسوز هستند و سعی می کنند با مردم همراهی کنند، اضافه کرد: در همین طرح مردمی سازی یارانه ها به کرات مواردی را می دیدیم که خود فروشندگان با وجودی که اعلام شده بود که می تواند قیمت را بر اساس قیمت جدید به مردم تحویل دهند، تمایل داشتند کالا را به قیمت قدیم به مردم عرضه کنند.

دهقان پور با تاکید بر اینکه کار موصوف یک کار ارزشمندی بود، افزود: سعی کردیم از ظرفیت اتاق اصناف و اتحادیه ها هم استفاده کنیم و نظارت داشته باشیم، صحبت ها و مشکلات آنها را بشنویم و در کوتاهترین زمان و حتی المقدور مشکلات را رفع کنیم و یک رویکرد تعاملی را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه علاوه بر این رویکرد های‌ ایجابی که داشته ایم و سعی کردیم براساس آن رویکردها بازار را مدیریت کنیم و بازرسی ها را انجام دهیم، گفت: اگر تخلف هایی انجام می شد که واقعا جنبه سواستفاده داشت و باعث می شد ظلم وجفایی بر مردم وارد شود به شدت برخورد می کردیم.

او با یادآوری اینکه بر اساس قانون انتزاع یک سری وظایف از وزارت صمت منتزع شد و به وزارت جهاد کشاورزی منتقل شده است، تصریح کرد: از جمله این وظایف مدیریت یکپارچه تولید از مزرعه تا بازار کالاهای مرتبط با کشاورزی است که به عهده وزارت جهاد کشاورزی قرار گرفت.

دهقان پور با تشکر ویژه از صدا و سیما برای تبیین خوب طرح مردمی سازی یارانه ها اظهار کرد: در مقوله جهاد تبیین که مقام معظم رهبری تاکید داشتند، صدا و سیمای مرکز فارس خیلی خوب عمل کرده است که بسیار ممنون صدا و سیمای استان فارس هستیم.