مدیر کل پشتیبانی امور دام استان فارس از خرید تضمینی مرغ منجمد مازاد در این استان خبر داد و گفت: تاکنون هزارتن مرغ منجمد توسط این اداره کل خریداری و در سردخانه های استان فارس ذخیره شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سید محمدرضا سعادت  با بیان اینکه مرغ منجمد مازاد برنیاز مرغداران از اواخر اردیبهشت ماه و به قیمت هر کیلوگرم 480 هزار ریال خریداری می شود،تصریح کرد: تاکنون قرارداد خرید بالغ بر 2800 تن با مرغداران، زنجیره‌ها و اتحادیه ها منعقد شده و در همین مدت حدود یک هزارتن مرغ منجمد خریداری و در سردخانه های استان ذخیره سازی گردیده است.

به گفته وی؛ با توجه به افزایش تولید مرغ گرم در ماه جاری، کاهش تقاضا در بازار مصرف و به منظور جلوگیری از انباشت غیرمتعارف مرغ در واحدهای مرغداری خرید تضمینی توسط اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس انجام می شود.

سعادت افزود: به منظور تامین ذخایر استراتژیک قرارداد خرید مرغ منجمد در سایزهای 1200 گرم تا 2200 گرم با مرغدارن، زنجیره‌های تولید و اتحادیه های  مرغداران منعقد می شود.

مدیرکل پشتیبانی امور دام اضافه کرد: مرغداران به منظور انعقاد قرارداد می توانند به این اداره کل واقع در بلوار چمران مراجعه کنند.

سعادت اظهار کرد: در حال حاضر قیمت روزانه خرید مرغ توسط کمیته قیمت‌گذاری استان فارس مشخص و اعلام می شود و تا اطلاع ثانوی قیمت هرکیلوگرم مرغ منجمد تحویل درب سردخانه های استان ۴۸۰ هزار ریال است.