نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به استقلال اقتصادی باید از کشاورزان و شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی حمایت کنیم.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، ابراهیم عزیزی در نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی ابراز کرد: باید از شرکت هایی که با ایده خوب و با انگیزه در حوزه امنیت غذایی فعالیت دارند، حمایت کنیم.

او با بیان اینکه استقلال آزادی و جمهوری اسلامی از دستاوردهای انقلاب اسلامی در مکتب امام است و به طور قطع به یقین یکی از مسائل مهم  استقلال اقتصادی است، افزود: کشوری که برای تامین امنیت غذایی خود نیازمند به خارج از مرزهای جغرافیایی و بیگانگان شود نمی تواند به همه اهداف و آرمان ها برسد.

عزیزی به مشکلات شرکت های دانش بنیان نیز گریزی زد و ابراز کرد: عدم تامین منابع مالی و صدور مجوز ها و نداشتن مکان مناسب، عدم بهره گیری از محصولات تولیدی این شرکت ها مثل هیدروپونیک ها و امکان صادرات محصولات از اهم موارد است.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه همه دستگاه ها و مدیران باید نسبت به حل مشکلات شرکت ها دانش بنیان و مجموعه پارک علم و فناوری همکاری کنند، اظهار کرد: عدم وجود اختیارات و انگیزه لازم در بین مدیران برای کمک به شرکت ها موضوع بسیار مهمی است که باید رفع شود.

وی با بیان اینکه فرهنگ سازی برای حمایت از مبحث دانش بنیان لازم است، ابراز کرد: باید برای تولیدات دانش بنیان به طور مثال ماشین آلات استاندارد هایی لحاظ کرد زیرا به نظر می آید کاربردی است. 

نماینده مردم شهرستان های شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی با یادآوری ظرفیت های موجود برای حل مسائل و مشکلات شرکت های دانش بنیان اضافه کرد: این وظیفه همه است تا برای حل مشکلات شرکت های دانش بنیان تسهیلگری کنند. 

در نشست هم اندیشی شرکت های دانش بنیان بخش کشاورزی علاوه بر ابراهیم عزیزی، جعفر قادری و روح الله نجابت از دیگر نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، مجتبی دهقان پور رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و امین رضا ذوالقدر رئیس پارک علم و فناوری استان فارس نیز حضور داشتند.