استاندار فارس با تاکید بر اینکه سلامت جسمی، حیات معنوی را به دنبال دارد، گفت: جامعه مدیون بهره برداران بخش کشاورزی است

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمد هادی ایمانیه در آیین تجلیل از نمونه های بخش کشاورزی با اشاره به وضعیت تولیدات کشاورزی در ایران و دنیا، ابرازکرد: باید مسیرها عوض شود در این راستا از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی تقاضا می شود سال آینده بودجه را در راستای اهدافی شبیه حمایت  از ایجاد گلخانه ها، طرح های آبخیزداری، کاهش مصرف آب،  ایجاد کانال‌های آب، اصلاح بذر یا  اصلاح ژنتیک گیاهان اختصاص داده شود.

وی به ضرورت حمایت از مراکز تحقیقاتی و اساتید توانمند نیز اشاره کرد و افزود: برای حل مشکلات از جمله اصلاح الگوی کشت، تامین نهاده های کم مصرف برای تغذیه دام و طیور و غیره باید بودجه ای برای پژوهش‌های کاربردی تخصیص داده شود.

ایمانیه به ضرورت تغییر در روند پرداخت وام نیز گریزی زد و گفت: وام هایی که پرداخت می شود در راستای تولید نیست و واقعا شایسته استان وکشور نیست، تسهیلات بانک ها باید در راستای تولید، اشتغال و کاهش تورم باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی هستند،که با مبالغ جزیی می توانند در زمینه تولیدی فعالیت کنند، اظهار کرد: بر اساس گفته روسای بانک‌ها، اختیاراتشان محدود است و چاره ای به جز تغییر قوانین نیست.

وی ابراز کرد: به گفته وزیر امور اقتصادی و دارایی، شورای عالی بانکها در حال تهیه آیین نامه جدیدی هستند که با آیین نامه مذکور 90 درصد مشکلات حل می شود.

استاندار فارس گفت: امیدوارم در قالب ماده ۵۶ بتوانیم برای طرح های آبخیزداری از بانک ها وام بگیریم و شاهد یک جهش در این حوزه در استان فارس باشیم.