وی در ارتباط با تولید ماهیان خاویاری با اشاره به اینکه استان فارس  با تولید 275 کیلوگرم خاویار، دارای رتبه اول در استان های غیر ساحلی  و رتبه سوم در کشور می باشد، افزود: بیش از 42 تن گوشت انواع ماهیان خاویاری  در3 شهرستان، استهبان، سپیدان، مرودشت تولید که شهرستان استهبان بالاترین رتبه را دربین سه شهرستان فوق داراست.

در تولید ماهیان سردآبی شهرستان سپیدان با تولید بیش از 3000 تن ماهی قزل آلا در استان پیشرو بوده ویکی از شهرستان های شاخص در کشور نیز محسوب می گردد. فلاحی با بیان این مطلب افزود: 8 هزار و 539 تن ماهی قزل آلا ونیز 26 میلیون و 160 هزار قطعه بچه ماهی قزل آلا مورد نیاز آبزی پروران استان درمراکز تکثیر و پرورش ماهیان سردآبی استان تولید گردید.

فلاحی گفت: یک هزار و 407 تن از گونه کپورماهیان در این مدت تولید وصید شد،که حاصل فعالیت سه مزرعه انفرادی در سه شهرستان با تولید 62 تن، یک هزار و 150 استخر ذخیره آب با تولید  830 تن در24 شهرستان و صید 515 تن از آب های  طبیعی و نیمه طبیعی استان به وسعت 14 هزار و 578 هکتار بوده است لازم به ذکر است که بیشترین میزان  تولید کپورماهیان در استخرهای ذخیره متعلق  به شهرستان جهرم می باشد.

این مقام مسئول با اشاره به تولید 5/3 (سه ونیم) تن میگو از گونه وانامی در یک مزرعه پرورش میگو در شهرستان لار افزود: در بسیاری از مناطق استان فارس امکان دو دوره پرورش میگو در سال وجود دارد که توسعه پرورش میگو در دستور کار قرار گرفته است.

تولید بیش از ده میلیون و یکصد هزار قطعه  ماهیان زینتی در 22 کارگاه از 7 شهرستان استان فارس و با اشتغال زایی بالغ بر 100 نفر از دیگر فعالیت های سال 96 بود که در این زمینه بالاترین رتبه تولید متعلق به شهرستان شیراز می باشد.

مدیر شیلات و امور آبزیان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس همچنین گفت: در حال حاضر تعداد 12 واحد صنایع شیلاتی با اشتغالزایی جهت 237 نفر در253 مرکز خرده فروشی، 7 مرکز عمده فروشی آبزیان و تعداد 122 خودرو استاندارد حمل آبزیان در زمینه عمل آوری، فرآوری و توسعه بازار آبزیان در استان فعالیت می کنند و آمار اشتغال زایی شیلات در بخش آبزی پروری و صید و صیادی بالغ بر 993 نفر در سال 96 بوده است.

این مقام مسئول گفت : با هدف مقابله با بحران خشکسالی و کاهش دبی آب مزارع ،  اجرای سامانه چرخش آب (RAS)در مزارع سردابی در دستور کار این مدیریت می باشد، همچنین با هدف  اشتغال فارغ التحصیلان شیلات و رشته های مرتبط، بیوتکنیک پرورش آرتمیا وجلبک  در قالب طرح های معیشتی تدوین گردیده است.

 گفتنی است  با ارزیابی میزان سرانه مصرف آبزیان در سال 95 شهرستان  مهر با میزان مصرف سرانه 6/29 (بیست نه وشش دهم) بیشترین و شهرستان های زرین دشت و کوار با مصرف سرانه حدود 3 کیلوگرم در سال دارای کمترین میزان سرانه مصرف می باشند، که اقداماتی در راستای افزایش سرانه مصرف ماهیان با برگزاری نمایشگاه های عرضه آبزیان ، جشنواره های طبخ انواع آبزیان و کلاس های آموزشی انواع طبخ در سال گذشته انجام شده است.