به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، مجتبی دهقان پور در نشست بررسی مشکلات کشاورزان اراضی پایاب سد درودزن که با حضور نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، با اشاره به اینکه به منظور رفع مشکلات  برنامه های بلندمدت و میان مدت تدوین شده است، اظهار کرد: ساخت گلخانه صرفه جویی در مصرف آب را به دنبال دارد و با اجرای این طرح مشکلات منطقه به شکل اساسی حل می شود.

به گفته وی؛ در این خصوص با قرارگاه خاتم انبیا جلساتی برگزار شده است و یکی از هلدینگ های زیر مجموعه این قرارگاه آمادگی طراحی تا ساخت کامل گلخانه را دارد.

این مقام مسئول با بیان اینکه به منظور ساخت گلخانه مذکور اعتباری بالغ بر 60 هزار میلیارد تومان نیاز است، تصریح کرد: خواستار حمایت نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی در این خصوص هستیم.

وی؛ به تدوین الگوی کشت برای منطقه مذکور نیز اشاره کرد و افزود: کاشت گیاهان مقاوم به خشکی از جمله گلرنگ در این منطقه باید دنبال شود.

دهقان پور؛ کشت قراردادی را از دیگر برنامه ها برای کمک به بهره برداران حوزه سد درودزن دانست و بیان کرد: در این راستا باید ادوات، تجهیزات و نهاده های مورد نیاز برای بسترسازی، کاشت، داشت و برداشت با حمایت مالی دولت در اختیار کشاورزان قرار گیرد و پس از برداشت محصول، هزینه ها از کشاورزان دریافت شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اشاره به اینکه به منظور محرومیت زدایی از منطقه با بسیج سازندگی جلساتی برگزار شده است، گفت: با کمیته امداد امام خمینی (ره) نیز نشست هایی برگزار شد تا با اعطای وام های کم بهره به خانواده هایی که تحت تاثیر خشکسالی قرار گرفتند زمینه ایجاد معیشت های جایگزین فراهم شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از تولیدکنندگان بخش کشاورزی درخواست می کنم با همفکری و هم افزایی در تصمیم سازی ها کمک کنند چرا که در برخی موارد پیشنهادات شما در سطح کشور به دستورالعمل های کاربردی و قابل اجرا تبدیل می شود.

نشست بررسی مشکلات سد درودزن با حضور ابراهیم عزیزی و جعفر قادری نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، جمعی از کشاورزان و مسئولین ذی ربط در محل سازمان جهاد کشاورزی استان فارس برگزار شد.