مدیر کل اداره غله و خدمات بازرگانی استان فارس گفت: 20 هزار تن گندم در معرض سیل در شهرستان های شمالی استان فارس جمع آوری و از بروز خطر جلوگیری شد.

 

به گزارش خبرگزاری روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، مهدی جمالی با بیان اینکه این اقدام جهادی ظرف چهار روز انجام شده است، تصریح کرد: این عملیات در چهار شهرستان بوانات، خرمبید، آباده و اقلید با هماهنگی دستگاه های ذی مدخل به صورت عاجل صورت گرفت که اقدامی بی نظیر است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه جمع آوری این میزان از محصول در 17 مرکز خرید گندم از جمله آسپاس، بکان، دشت نمدان، درغوک، احمد آباد، صغاد، خسرو شیرین و دژکرد انجام شد، اظهار کرد: در شرایط معمول 30 روز زمان برای جمع آوری این محصول راهبردی با این حجم نیاز بود.

او با بیان اینکه با هماهنگی هایی که صورت گرفت گندم های جمع آوری شده به مقصد سیلو های اقلید و کارخانه های آرد آباده، اقلید، سپیدان، آسیا، خباز آرد و سیلو های استان اصفهان و یزد ارسال شده است، افزود: به منظور حمل این محموله ها قریب به 850 مورد حمل و نقل جاده ای با تریلی انجام شد.

جمالی با اشاره به تقدیر محمد جواد ایمانیه استاندار فارس و اسماعیل محبی پور معاون سیاسی و امنیتی وی از اقدام جهادی مذکور، ابراز کرد: در متن پیام استاندار فارس، زحمات همکاران غله و جهاد فارس و فرمانداران  شمال فارس در جمع آوری گندم ها و انتقال به سیلو قبل از بارندگی قابل تقدیر و تحسین شمرده شده است.