میعاد امین پور افزود: سازمان جهاد کشاورزی استان فارس به عنوان  سازمان جهاد کشاورزی پیشرو درکشور و یکی از معدود سازمان های دولتی است که در آذرماه سال 1395  در مسیر تعالی گام نهاد و در پانزدهمین همایش تعالی سازمانی موفق به دریافت "گواهینامه 2 ستاره تعالی سازمانی"  گردید.

مدیر تعالی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به اینکه استقرار این مدل در سازمان مرهون دیدگاه تحول خواه و تعالی گرا رییس سازمان بوده، افزود: تمام فعالیت ها در این سازمان با استقرار رویکردهای الگوی تعالی و جاری سازی  الزامات آن توسط تیمهای مرتبط و البته با نگرش علمی صورت می گیرد.

وی از اقدامات صورت گرفته از ابتدای پیاده سازی الگوی تعالی به کمک گرفتن از مشاور با تجربه تعالی سازمانی در جهت آموزش به معاونین و مدیران ستادی، مدیران شهرستان ها و تعدادی از کارشناسان اشاره نمود و افزود: در همین راستا طراحی نقشه ی راه تعالی سازمانی، تیم سازی بر اساس معیارهای الگوی تعالی، تدوین نقشه ی استراتژی سازمان و تعیین اهداف استراتژیک، طراحی نقشه ی فرآیند های سازمان مبتنی بر استانداردکیفیت، تدوین منشور اخلاقی کارکنان، طراحی نقشه ی راه منابع انسانی، نظرسنجی و ... صورت گرفت.

او تصریح نمود: از گام های دیگر در اجرای مدل تعالی برگزاری چندین مورد بهینه کاوی در داخل و خارج از کشور توسط رده های مختلف مدیریتی این سازمان  و حتی بعضی از بهره برداران،  و برگزاری همایش بزرگ تعالی جهت تسری مفاهیم مدل به بدنه کارکنان  بود.

امین پور افزود: در ادامه مسیر تعالی و بر اساس پروژه ها بهبود بدست آمده از خودارزیابی ها، در سال 97 یکی از اهداف مهم استانداردسازی و استقرار چندین استاندارد و مدل در سازمان خواهد بود .از مهمترین گام ها تدوین نقشه راه منابع انسانی، طراحی و  استقرار مدل ارزیابی عملکرد مدیران، استقرار استانداردهای کیفیت و سنجش رضایت ذی نفعان سازمان به ویژه مشتریان یا بهره برداران بخش خواهد بود.