رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس از شناسایی 769 فروشگاه آفت کش نباتی در این استان خبر داد و گفت: از این تعداد 560 واحد مجاز است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی در استان فارس، محمدجواد احمدی تصریح کرد: پس از شناسایی  فروشگاه عرضه سموم نباتی و با انجام مراحل قانونی، فروشگاه های مذکور ملزم به اجرای تعهدات قانونی لازم و اخذ مجوز بهره برداری از سوی این سازمان شدند و اکنون واحدهای مجاز با حضور مسئول فنی و دارا بودن پروانه تاسیس معتبر در حال فعالیت هستند.

وی با بیان اینکه به منظور ساماندهی فروشندگی های سموم، کاهش و بهینه سازی مصرف سموم، از مردادماه سال گذشته طرح نسخه نویسی در استان فارس اجرا شد، اظهار کرد: 371 واحد از فروشگاه های مجاز مذکور به داروخانه تغییر ماهیت داده است.

به گفته احمدی؛ ۵۶۰ نفر از دانش آموختگان بخش کشاورزی در این داروخانه ها مشغول به فعالیت هستند و با ارائه آخرین یافته های علمی به بهره برداران کشاورزی در زمینه مصرف بهینه نهاده ها به خصوص سموم کشاورزی کمک می کنند.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس ابراز کرد: در راستای "اجرای ماده 2 قانون افزایش بهره وری"، شناسایی و ساماندهی فروشگاه های های عرضه آفت کش نباتی در سطح استان از سال گذشته بازرسی ها توسط نمایندگان این سازمان، سازمان جهاد کشاورزی، حفظ نباتات و تعزیرات حکومتی صورت گرفته است.