در این مراسم رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی در کشور قدمتی نزدیک به یک قرن دارد، برند این شرکت به عنوان یک برند قابل اعتماد بین کشاورزان در داخل و خارج از کشور مطرح است.

 

وی افزود: این شرکت در تامین و تدارک نهاده های کشاورزی طی سالیان مختلف نقش اساسی داشته و با کمک این شرکت کشاورزان حتی در شرایط سخت به کشت و کار خود ادامه داده اند، تامین نهاده‌ها و در رأس آن کود که تغذیه گیاهی بواسطه آن صورت می گیرد، حجم عمده‌ای از فعالیت‌های شرکت خدمات حمایتی است.

قاسمی در ادامه گفت: در سال ۹۶ حدود 2.3 (دو و سه دهم) میلیون تن کود در کشور توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی تامین شد که بیش از ۸۵ درصد آن، در داخل کشور تولید می‌شود و حدود ۳۰۰ هزار تن از منابع خارجی تامین می شود. نقش این شرکت در تامین، تدراک، تولید، توزیع، حمل و نظارت بر کیفیت 2.3 میلیون تن کود داخلی و خارجی بسیار پررنگ و عملا وظیفه مندی شرکت، در این حوزه بسیار زیاد است.

وی تصریح کرد:  شرکت خدمات حمایتی کشاورزی، شرکت اصل ۴۴ هست که بایستی تلاش گردد، با افزایش بهره وری و متنوع سازی خدمات و حمایت هایی که توسط این شرکت ارائه می شود، شاهد ارتقای شرکت تا قابلیت واگذاری و تحویل به بخش خصوصی باشیم. در این راستا بخش خصوصی مدنظر است که توانمند بوده و اهلیت لازم را داشته باشد.

وی افزود: تغذیه گیاهی برای متولیان بخش کشاورزی نوع، میزان، کیفیت و زمان تحویل کود به کشاورزان و همچنین اقتصادی بودن کود از اهمیت بالایی برخوردار است. بر این اساس اگر نقیصه ای در هر کدام از موارد باشد، ما را دچار خدشه می کند. کماکان در تغذیه گیاهی خلاهایی شامل کیفیت کود، در دسترس نبودن به موقع، عدم تامین کودها، عدم نظارت وجود دارد، که در صورت بهبود و اصلاح،  خدمت رسانی  به کشاورزان عزیز ارتقا می یابد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس در قسمت دیگری لز سخنانش از اقدامات بسیار خوب صورت گرفته توسط شرکت خدمات حمایتی کشاورزی به ایجاد باشگاه مشتریان اشاره نمود و افزود: در قالب این باشگاه ارتباط دو سویه و متقابل باکشاورزان برقرار می گردد که ضمن ارائه سبد حمایتی کشاورز، به عنوان مشاوری در کنار کشاورز قرار می گیریم.

این مقام مسئول گفت:  در "سامانه 1559"  ارتباط دوسویه جهاد کشاورزی با کشاورزان از طریق شرکت خدمات حمایتی به نحو موثر و چشمگیری افزایش پیدا می کند و مشاوره لازم در خصوص نهاده هایی که وظیفه مندی آنها به عهده شرکت خدمات حمایتی است، توسط بخش های مختلف خانواده بزرگ سازمان جهاد کشاورزی از جمله ترویج و آموزش ارائه شود و افزود: این نهاده ها بخش وسیعی اعم از بذر هم امکانات وسیعی شرکت داردو هم خدمات وسیعی را در سالیان متمادی ارائه داده است،  کود که عمده ترین اقدامات شرکت است و حوزه ماشین آلات کشاورزی است که  به آموزش کارکنان شرکت، توجیه کارگزاران و توانمندسازی کشاورزان است.

قاسمی در پایان گفت: امروز کشاورزان ما نیازمند ارتقای حمایت ها و خدمات می باشند، توصیه می شود مدیر جدید شرکت خدمات حمایتی در استان فارس ضمن ادامه مسیرهایی که به قوت دنبال می شده، در صورت نیاز تغییرات در جهت کمک به کشاورزی و تولیدکنندگان این بخش صورت گیرد تا به وظیفه و رسالت خود ، که اساس آن خدمات رسانی به نحو شایسته تر و با سبد حمایتی متنوع تر دست یابیم. و افزود: ضمن تقدیر از زحمات رییس قبلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس و آرزوی موفقیت و سلامتی در فصل جدید زندگیشان ، برای رییس جدید آرزوی توفیق روز افزون دارم.

  در ادامه معاون توسعه منابع انسانی شرکت خدمات حمایتی کشور گفت: این شرکت تبلور مجموعه کارکنان خدوم سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و به عنوان یکی از بازوان توانمند بخش کشاورزی برای اجرای اهداف حاکمیتی است. به عنوان یکی از زنجیره های تامین و توزیع بسیار منسجم و قوی است.

استان فارس، یکی از قطب های کشاورزی ایران است،  بنابراین نگاه مدیران ارشد وزارتخانه نسبت به اینجا خاص است پس کارکنان نیز باید افراد خاص باشند.

منصوری در ارتباط با اصل 44 گفت: فارغ از اینکه مالکیت شرکت خدمات حمایتی دولتی یا خصوصی باشد، آنچه اهمیت دارد، انجام وظیفه شرکت برای بخش کشاورزی به نحو مطلوب است و افزود: چندین بار شرکت، از طریق فرابورس در آگهی مزایده گذاشته شده، در صورتی که بخش خصوصی بتواند این زنجیره تامین و توزیع را اداره کند، دولت استقبال خواهد نمود.وی افزود: یکی از اساس مردم سالاری هم سپردن کار مردم به دست مردم و خصوصی سازی است.

 در ادامه این جلسه مسئول هماهنگی امور استان های شرکت خدمات حمایتی کشاورزی کشورگفت: حساسیت استان فارس از نظر گستردگی و موقعیت از نظر تولیدات محصولات کشاورزی در سطح کشور بر کسی پوشیده نیست، در بسیاری از محصولات استان فارس رتبه برتر دارد و یکی از بزرگ ترین مسئولیت‌ها هم در این استان تامین به موقع نهاده های کشاورزی است                                     

  وی تصریح کرد: شرکت خدمات حمایتی شعارش را بر پایه و اساس ۵ اصل  برای خدمت به کشاورزان قرارداده است که  عبارتند از. تامین با کیفیت، کمیت، سهل وآسان، ارزان و به موقع نهاده های کشاورزی است.

بازوند در خاتمه اظهار داشت:جهانزیر عدالتی مدیر قبلی شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس در طول این سال‌ها سه بار به عنوان مدیر نمونه کشوری و بارها به عنوان کارمند نمونه انتخاب شد و تمام تلاش خود را در جهت رضایت خداوند و حل مشکلات کشاورزان به کار گرفت و هیات مدیره این شرکت در نظر دارد به عنوان مشاور از ایشان استفاده نماید.                                 

  در ادامه این جلسه عدالتی گفت: موفقیت من مرهون تلاش همه همکاران و راهنمایی و حمایت رییس سازمان جهاد کشاورزی است .و در ادامه از توفیقات به دست آمده در شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس را  در سنوات اخیر، اجرای طرح فروش مستقیم نهاده های کشاورزی با درخواست این شرکت برای اولین بار در کشور در سال89 ، همچنین راه اندازی انبارهای امانی جهت ذخیره سازی کود در فصولی که تولید و تامین بیشتر از  تقاضا است جهت عرضه در زمان مورد نیاز، استقرار نظام توزیع هوشمند نهاده کشاورزی از ابتدای سال ۹۶، حمل کود به تمام نقاط استان و ۲۰ نقطه دیگر کشور به شکلی که در سال گذشته میزان حمل از یک هزار تن در روز به 2 هزار و ۷۰۰ تن در پیک نیاز رسید، طرح مستمر و دائم نظارت و کنترل کمی و کیفی توزیع نهاده های کشاورزی و  افزایش تعداد کارگزاران بخش خصوصی از ۴۶ مورد به ۱۵۶ مورد اشاره کرد.

در ادامه این جلسه حمیدرضا  ناظمی سرپرست جدید شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس گفت: با تعامل سازنده و تکریم ارباب رجوع در جهت خدمت به کشاورزان و تامین به موقع نهاده ها تلاش می نمایم.

گفتنی است حمیدرضا ناظمی پیش از این در سنوات گذشته در سمت های  قائم مقام و معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد لارستان، معاون توسعه و منابع انسانی اداره کل دامپزشکی استان،معاون فنی و بهداشتی شرکت پشتیبانی امور دام استان فارس، قائم مقام معاونت توسعه مدیریت و منابع انسانی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس و مشاور رییس این سازمان در استان فارس مشغول انجام وظیفه بوده اند.