تلاش کارکنان جهاد کشاورزی در راستای تامین غذای سالم برای جامعه، همانا جهاد در راه خداست.

گردهمایی "مجمع عمومی کارکنان سازمان جهاد کشاورزی استان فارس" با حضور آیت الله بهشتی نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان، قاسمی رییس سازمان جهاد کشاورزی فارس، حجت الاسلام والمسلمین بحرانی نماینده ولی فقیه در این سازمان و جمعی از کارکنان  و روحانیون سازمان جهاد کشاورزی استان" برگزار شد.

.

وی افزود: وظیفه ما خدمت به مردم به عنوان ولی نعمت های جامعه به خصوص به قشر محروم کشاورز واجب بوده و نیاز است که همه ما کارکنان و مسوولان سازمان جهاد کشاورزی در زمان تحریم ها احساس مسئولیت بیشتری نماییم و با توجه به این که حوزه بخش کشاورزی بسیار گسترده است، ایجاب می نماید  همه کارکنان در واحدهای مختلف سازمان جهاد کشاورزی بر تلاش خود بیفزایند.

 قاسمی در ادامه ضمن اشاره به پیاده سازی تعالی سازمانی از همه مسوولان واحدهای مختلف و کارکنان خواست که در این راستا سازمان را همکاری نموده و راه کارهای خلاقانه را با برنامه های محوری در دستور العمل کاری خود قرار دهند و با این روند موجب شوند که برنامه های جهاد کشاورزی  منسجم تر پیش برده شود و البته نمونه بارز آن کسب مقام اول آبیاری تحت فشار در کشور و یا کشت چغندر قندپائیزه برای اولین بار در استان و همین طور کشت گسترده و با کیفیت  کلزا در سطح کشور همه نشان دهنده تلاش تک تک همه عزیران عرصه جهاد کشاورزی است.

در ادامه این جلسه  ،حجت الاسلام  والمسلمین بحرانی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی فارس با تبریک روز جهاد کشاورزی و خوش آمدگویی به مدعوین حاضر در این جلسه گفت: موجب افتخار است که آیت الله بهشتی نماینده مردم  استان فارس در مجلس خبرگان در جمع ما حضور دارند. به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی فارس نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان گفت : تلاش کارکنان جهاد کشاورزی در راستای تامین غذای سالم برای جامعه،همانا جهاد در راه خداست."روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس"                                                                                    

وی افزود: مجموعه سازمان جهاد کشاورزی در مسئولیت های سازمانی، به حول و قوه الهی هم متعهد و هم متخصص هستند و در راستای امنیت غذایی و سلامت جامعه خالصانه گام بر می دارند و این عزیزان وارثان همان جهاد گران دفاع مقدس و عرصه سازندگی امروز هستند که همواره در جبهه خدمت به مردم تلاش می نمایند.

در ادامه این جلسه آیت الله بهشتی نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان ضمن تبریک روز جهاد کشاورزی به جهادگران عرصه کشاورزی گفت: توفیقی حاصل شد که امروز خدمت تلاش گران عرصه جهادی برسم و از نزدیک دیداری داشته باشم.

وی افزود: خدای متعال در قرآن می فرماید : حقی بر عهده ماست که مومنان را یاری نموده و حضرت حق خودش را ملزم به این امر می داند و چه مانعی دارد که خداوند برای خودش تعیین تکلیف می کند و حق را به مومنان می دهد!

  نماینده مردم استان فارس در ادامه گفت: هر جنبنده ای را خداوند الزام دارد که رزق و روزی اش را بدهد و این فقط مربوط به انسان نیست و ارکان سازمان جهاد کشاورزی که در عرصه جهاد امنیت غذایی و سلامت جامعه تلاش می کنند را خداوند بدون تردید یاری می نماید و باید با ژرف اندیشی هم دور و هم نزدیک خود را ببینیم و تلاش کنیم سلامت جامعه و مردم را به دور از مواد شیمیایی و با برنامه ریزی تضمین نماییم.

 نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان سخنان خود را حول 7محور در نظر گرفته شده توسط حضرت امیرالمومنین(ع) بیان نمود و اظهار داشت: همواره صلابت، چهره مصمم، استواری، سپردن جمجمه و مغز خود به عنوان عاریه نزد خدا، بررسی دور و نزدیک از لحاظ زمانی و مکانی، فرو بستن چشم از حاشیه های اخلاقی و هوشیاری را در اعمال و رفتارتان حفظ نمایید تا اعمالتان جهادی باشد.

آیت الله بهشتی بیان نمود: همه دنیا مثل یک دهکده جهانی است که باید با در نظر گرفتن همه جوانب، پیشرفت های بشری را مورد بررسی قرار داده و دورترین نقطه را ببینیم و نیز فرزندان خود را برای آینده و برنامه های بلند مدت تربیت نماییم و چشم ها را باید در مقابل نامحرم ها بست و این لازم است در میدان و عرصه های مختلف و حتی در جنگ مورد توجه قرار گیرد.

گفتنی است پس از این جلسه  ،آیت الله بهشتی در دفتر رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس حضور یافت و قاسمی گزارش کاملی را از وضعیت کشاورزی این استان ارائه نمود .

وی پس از استماع این گزارش با اشاره به اینکه رفع وابستگی غذایی مملکت، خدمت بسیار بزرگی است،  اظهار کرد  امروز کشاورزی سنتی پاسخگویی نیاز مملکت نیست وکشاورزی نوین کارآفرینی نیز ایجاد می کند و در جهت ارتقای کشاورزی سنتی به کشاورزی نوین باید  از ظرفیت های موجود حداکثر استفاده شود.